Learn how to be comfortable being uncomfortable

IMG_7696

Azt szeretem egy-egy új kultúrába való költözésben, hogy minden új, semmit nem ismer az ember, semmi nem kiszámítható és semmi nem úgy működik, ahogy azt megszokta. Átmenetileg kikapcsol az ‘autopilot’ és újra többet használja saját kreatív energiáit, akárcsak tette ezt gyerekkorban. Olyan ez kicsit, mintha újra születne az ember vagy újra tanulna járni. Elindul, elesik, megijed, feláll, megy tovább miközben újra és újra saját korlátoltságaiba ütközik. Minden egyes apró lépéssel azonban közelebb kerül saját szabadságának megéléséhez.
Az utazás és a különböző kultúrákban történő mélyebb megmártózás egyfajta reikarnáció is…
Valaki pont ezektől ijed meg, van, akit pedig pont ez hajt előre. Bevallom, így a sokadig kultúra és ország megjárása és tapasztalása után bennem minden egyes újabb hely további motivációt ébreszt illetve olyan erőket mozgosít meg bennem, amiknek létezéséről nem is tudtam korábban. Ez persze mindig így van, amikor az ember számára teljesen új és idegen helyzetben találja magát, ahol a megszokott és bejáratott szokásai, mintái már nem működnek. Az ember többnyire attól fél, amit nem ismer, de attól is csak addig, ameddig szembe nem mer vele nézni. Ilyen helyzetekben mindig új lehetőséget kapunk arra, hogy frissítsük és újraindítsuk a rendszert. Elengedjük azt, ami már nem működik és letöltsünk új programokat, amikkel jobban működünk.

Hogy újra megtaláljuk a helyünket új helyzetekben elengedhetetlen a nyitottság, a rugalmasság, a kényelmetlenebb helyzetek megélésének elfogadása, egy belülről jövő mély bizalom kultiválása, és a bennünk létező kreativitás szabadjára engedése – valamint a humor, anélkül nem is érdemes nekiindulni :))

Továbbá azt is szeretem ezekben a helyzetekben, hogy ilyenkor sokkal éberebbé válik az ember, sokkal jobban figyel a részletekre és sokkal jobban képes a pillanatban maradni. Mert ahhoz, hogy megtanuljon eligazodni az új világban, sokkal több figyelemre és lélekjelenlétre van szüksége. Újra rájön, hogy milyen hasznos dolog használni az érzékszerveit – amiről az állandó rohanásban gyakran bizony könnyű megfeledkezni.

Amikor először találtam magam egyedül egy bevásárlóközpontban, pontosabban Danival kettesben, ahol a vásárlók 95%a helyi volt, helyi tradícionális öltözékben (értsd tetőtől talpig fehérben és feketében, nők arca eltakarva) megrémültem, percek alatt eszméletlen kényelmetlenül kezdtem el érezni magam, akkor is, ha tisztában voltam vele, hogy nincs mitől tartanom. Az évtizedek alatt kialakult hitrendszerek és a külvilágtól kapott információk tesznek róla, hogy a belénk ragadt alaptalan félelmek felszínre jöjjenek és aktiválódjanak az ilyen helyzetekben. Nem könnyű érzés, mert nem akartam így érezni, és azt gondoltam én már ennél előrébb tartok, de nem. Tesztelve mutatkozik meg az igazság – az elme becsaphat bennünket, de a test jelzései nem. Viszont el tudtam fogadni, a helyzetet és az ebből fakadó érzéseket is. Tudtam, hogy ez is elmúlik, és hogy ez is része annak a folyamatnak, amin keresztül megyünk egy új kultúrával történő ismerkedés során. Nem történik más, mint limitáló hitrendszerek cserélődnek ki, nemcsak elméletben, de a gyakorlatban is. 2 hónappal később már teljesen más érzés belépni bármilyen zárt helyre is, akkor is, ha szinte csak én vagyok az egyedüli európai nő.

Egy-egy utazás mindig belső utazást is jelent. Ha nyitott szemlélettel élünk, ezek a helyzetek gazdagítanak, tanítanak bennünket továbbá rámutatnak saját korlátainkra. Ezek által kapunk újabb lehetőséget a továbbfejlődésre és hogy belássuk, életünk végéig van mit tanulnunk, s a legtöbbet pont egymástól, egymás elfogadásával <3

One thought on “Learn how to be comfortable being uncomfortable

  1. Pingback: Traveling and The Richness of Life | Apple and Soul

Leave a Reply

