Ma reggeli green smoothie :)

Egy mango. 1/3 ananasz. 1 korte. 1 alma. 2dl tiszta viz. Egy csokor petrezselyem. Ket maroknyi spenot level. 1ek alfalfa. 1ek lenmag. Es irany ki a dombra futni – ugyanis a multheti esos hideg utan bekoszontott a mediterran meleg napsuteses gyonyoru osz! yuheee

6 thoughts on “Ma reggeli green smoothie :)

  1. Jól néz ki a turmix nagyon. :)
    Biztos nagyon jól néz ki a napsütötte vendégszoba. :) Jó futást, én is megyek ma délután. Vasárnap pedig minimaraton. :) puszi

    • Szia! Akkor most vasarnap lesz ez a 7km-es futas, amirol irtal? ezt nevezik minimaratonnak? erezd nagyszeruen magad vegig alatta is, hiszen ez a lenyeg! Enjoy your free spirit while running!!! hugs

  2. Harsogóan zöld, látványnak is gyönyörű! Gondolom ízben is a zöldek dominálnak, imádom a petrezselyem ízét. :)

    Vera, vannak olyan gyümölcsök illetve zöldek, amiket nem ajánlott párosítani illetve keverni egymással a smoothie-kban?

    • Sokan nem is gondolnak mennyire nem erzodik pl a spenot ize a gyumolcsok mellett – a szinet adja a smoothie-nak, meg azt a rengeteg vitamint, asvanyi anyagot, es amino savakat, amit tartalmaz, de nincs kulonosebben ize, igy talan a spenottal a legegyszerubb elkezdeni, amit csak hozzadob az ember a gyumolcsokhoz (kezdesnek pl 1-2banan, 1 alma, 1 korte es spenot tokeletes +viz! de en szoktam egy ek lenmagot, vagy alfalfat, vagy chia magot hozzaadni, igy tuti megkapsz mindent, amire szukseged van egy oromteli reggeli kezdeshez :-)
      Egyebkent itt van ket link, amit ajanlok: http://greensmoothiesblog.com/guidelines-for-green-smoothie-consumption-for-optimal-health-benefits/
      Itt irnak a green smoothie jotekony hatasairol, es hogy hogyan erdemes keverni a gyumolcsoket a zoldekkel, es miert fontos, hogy tobbfele zoldet hasznaljon az ember felvaltva, vagy akar egyszerre is ;) Az egyik legturbosabb zold a Kale, azt hiszem kelkaposzta magyarul. akar a fodros, akar a sima, gazdag vasban, kalciumban, A, C, K, B6 vitaminban, gyulladas csokkento, kivalo antioxidans, sulfur tartalmanak koszonhetoen elosegiti az emesztest is, es segit a rakelleni kuzdelemben is. de tartalmaz meg ezenkivul rez-t, kaliumot, mangant es foszfort is.. ezt nem is neked irtam, mert valoszinuleg te mint ezen a szakteruleten dolgozo tisztaban vagy ezekkel, csak hatha mas is elolvassa…de majd lehet kiteszem kulon posztba is :) addig, ha mar kikivankozott belolem, legalabb itt megtalalhato ;-)
      Es mielott el nem felejtem, kezdetben nekem ez az oldal nagyszeru segitseg volt, hogy mit mivel parositsak: http://www.incrediblesmoothies.com/green-smoothie-recipes/
      Vannak, akik a mono etkezest kovetik es ajanljak, mivel ha egyszerre csak egyfele gyumolcsot eszik az ember, akkor azt annyival konnyebben is megemeszti az eber gyomra, de tobbnyire 5 gyumolcsnel tobbet nem ajanlanak masok sem, amikhez jonnek meg a zoldek. Ez attol is fugg, kinek mennyire erzekeny a gyomra es mennyire jol mukodik az emesztese. kezdetben lehet sok az 5fele gyumolcs, ezert keep it simple lehet a mantra, aztan kitapasztalja az ember. amit nem ajanlanak, hogy a nagyon edes gyumolcsoket keverje az ember a nagyon savanyuval, azaz pl narancsot es banant egyutt – ezt en sem szoktam. de vkinek semmi problemat nem okoz, csak a banant tobb ido lebontani a szerveztnek mint a narancsot…de ezek mar reszletek, amikrol ezen a ket oldalon is tajekozodhatsz :-) plusz egy kep: optimal food combining chart: https://sunnywalk64.files.wordpress.com/2012/07/food.jpg
      remelem ezek segitenek masoknak is:)

  3. Köszi a linket, elmerülök benne. :)
    A kale az tényleg a kelkáposzta, gyönyörű, vastag, fodros leveles. A top 10 dark green vegetables között van. Régen elborzadtam tőle, mert csak az iskolai menza kelkáposzta főzeléke jutot eszembe, gondolom másokat is kirázott a hideg tőle. Még a swiss chard néven futó magyarul mángold is fantasztikus, már a látványa is inspiráló a vöröses szárával és sötét zöld leveleivel, fantaszikus texturája van, és amit a kale-ről írtál, rá is érvényes. :)
    Nekem a rebarbara, ami egy igazán új élmény, igazán a UK-ben kaptam rá. Persze a szép rózsaszínével igencsak hivogató, az íze pikáns, szuper az eper, cseresznye levesekhez, lelvárokhoz. Ja, és a berryk, a blueberry és blackberry a legkedveltebbek számomra, ezek szintén UK-nek köszönhetően. Tényleg turbózzák az energiát. :)

  4. Igen, a mangoldot is az elmult honapok alatt ismertem meg, es tenyleg minden leafy dark green maga a csoda, annyi, de annyi tapanyag van bennuk! ezert is ajanljak, hogy minel tobbet fogyasszunk belole es minel valtozatosabban.
    A rebarbararol a ‘strawberry rhubarb pie’ jut eszembe, amit mi is ettunk mig Londonban eltunk, de azota nem is tudom, hogy talalkoztam-e vele..majd utana nezek. bar mas felhasznalasi modjat nem is igazan ismerem, mint a pie…ami teles tele volt cukorral…persze itthoni formaban is biztos el lehetne kesziteni :)
    A Blueberry szinten az egyik legcsodalatosabb antioxidans, egesz nyaron minden nap megettem belole egy fel dobozzal :D Minden berry-t szeretek en is, bar a malnatol, ha tobb, mint 5-10szemet eszem, akkor azonnal kiut az arcomon…szerintem azert, mert ma ha siman megveszi az ember a boltban es nem biot vesz, a berry gyumolcsok szivjak legjobban magukba a sok vegyszert, amivel kezelik oket, es az konnyen kiut az ember arcan… szoval mostmar nagyon figyelek, hogy lehetoleg mindenbol organic farmrol erkezett gyumolcsoket, zoldeket vasaroljak. Heti 20kilo (ebbol 9kilo narancs) gyumolcsot/zoldseget es zoldet hoznak nekunk a bio farmrol, es emelle meg vasarolok :)))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s