Feeling upbeat and happy ♥ I did it!! I happily ran the 10k race all the way through!!

Megcsinaltam!!! Lefutottam a 10km-es (aminek a vege vegul 10,65km volt) versenyt a 10.000 emberrel egyutt es elveztem minden emelkedot, lejtot, kanyart, szuk utcakat, tereket, parkot, a tomeget es a reggeli meleget is, amiben izzadhattunk rendesen :)) Bar szoszerint meg kellett beszelnem az idojaras felelosokkel, hogy reggel napsuteses szelcsendes es meleg idonk legyen, mert lattam, hogy matol erkezik hozzank is az osz, s tenyleg, miutan fel 12kor hazaertunk, hirtelen feltamadt a szel es elkezdett szakadni az eso! – mindezt a lakasbol mar csak mosolyogva figyeltem es halat adtam ;-)) Egyszoval minden percet elveztem az elmenynek! Koszonom Ildi baratnomnek is, aki mig Madridban elt szurkolt es biztatott engem a futassal, es teszi ezt azota is, csak azota Ausztraliabol a feherhomokos partok es szigetek mellol :-)), s aki nem adta fel es ujra es ujra elkuldte nekem a jelentkezest a Madrid corre por Madrid 2012 futasra, hogy aztan valoban az utolso pillanatban jelentkezzem ra es elinduljak rajta! A szamom az utolso jelentkezok egyike volt vegul, nem sokkal utanam le is zartak a jelentkezest, mar napokkal a verseny elott. 9882-es volt a szamom, amit szepen elteszek emlekbe, mint eletem elso futoversenyen valo reszvetel, es egyben sajat magam korabbi korlatainak atlepese es legyozesenek ujabb grandiozus szimbolumat! :))) Mert ebben nem a ‘verseny v versenyszellem’ szamitott, megcsak nem is az, hogy masik 9999 emberrel futhattam egyutt kedvenc varosomban – ami mind nagyon jo erzes amugy!, itt megis inkabb arrol volt szo, hogy ahhoz kepest, hogy a multhetvegen meg legalabb 5 kivalo kifogast tudtam felhozni (emlekszel Ildi?:), hogy miert ‘nincs ertelme’ elindulni egy futo versenyen – rajottem, hogy mindez nem volt mas, csak a bennem elo felelem, amit jol probaltam alcazni :D Nem masrol szolt, mint felelem az ismeretlentol!

Hanyszor fordul elo, hogy azt gondoljuk barminek siman neki merunk vagni, aminek csak akarunk, es aminek meg nem, azt megmagyarazzuk: ‘ahhoz azert nem, mert nincs kedvunk vagy mert nem fontos, igazabol nem is szamit’, aztan kiderul, ha egy kicsit melyebbre asunk, hogy ha ‘lenne valasztasi lehetosegunk’ es ‘zero felelem lenne bennunk’, akkor megiscsak szivesen kiprobalnank tobb mindent is az eletben es neki mennenk azoknak a dolognak is, amiket ‘most’ meg nem merunk... ismeros masnak is esetleg? ;-) Aztan az elet mindig elenk rakja az ujabb es ujabb lehetosegeket, ahol ezt kiderithetjuk es valaszthatunk, hogy megbirkozunk a ‘felelmeinkkel’, vagy inkabb feladjuk mar elotte?! Ez csak akkor derul ki, ha valoban keszen allunk egy ujabb megmerettetesre, ami altal vegul meg kozelebb kerulhetunk valodi enunkhoz, ahhoz, aki felelem nelkul eli mar az eletet! Tudtam, hogy magamba kell nezni, hogy vajon ‘mi lehet a legjobb es legrosszabb abban’, ha elindulok akar egyedul is a 10km-es futoversenyen, es aztan szep sorban kijottek mitol is tartok valojaban…Amint kiszedtem a felelmeket magambol, jelentkezett is az ujabb jel, azzal, hogy Karesz nagyfonoke megtudta, hogy mennyiket futok mar, es azonnal lecsapott ra, hogy akkor induljunk egyutt a versenyen, mert o a teljes Maratonra keszul jovore, es meg sosem volt futoversenyen o sem.

Aztan igent mondtam es igy tortent, hogy egyutt indultunk el a versenyen, s bar a 6. kilometertol leszakadtunk egymastol, a vegen egymas utan ertunk celba 2 perc elteressel, a kozepmezonnyel, amire nagyon buszke vagyok – nem lettunk utolsok :D, vegig birtuk es meg mosolyogni is volt eronk a celbaeres utan is :DD Mi kellhet ennel tobb az elso futo verseny elmenyehez?

Elkepzelni nem tudtam addig, ameddig nem alltam a tizezres tomeg kozepen, hogy milyen erzes az, amikor az ember ugy fut, hogy elotte es mogotte is boldogan hullamzik a nep :)) Bonusz elmeny volt azt is latni, hogy voltak csaladok, ahol a szulok mellett vegigbicikliztek a versenyt a gyerekek is! Volt, aki a kutyajaval futott egyutt, de meg egy olyan fiatal sportos part is lattam, akik a kb feleves gyerekukkel a futobabakocsit tolva futottak! Micsoda inspiracio ezeket is latni mikozben fut az ember! Azt is erdekes volt megtapasztalni, hogy egy futo versenyre vajon miert parfumozik be magukat az emberek? :)) neha alig kaptam levegot, mivel a nagy tomegben ritkan es csak kicsit valtak szet az emberek, es amikor szukebb utcakon at futottunk, bizony nem is az izzadsag szaga csapott meg, hanem az eros parfumoke :D Nem gondoltam volna, hogy ezzel is kell szamolni :D Bar a versenyzok szerintem legalabb 70%a ferfi volt, lattam not, aki ugy futott, mintha a verseny elott lepett volna ki a fodrasz szalonbol, csak ugy repkedtek a csillogo beszaritott lokniai :)) Nagyon jo :))) A kezdo futo embernek van ideje a 10km alatt sok mindenre figyelni es eszrevenni, ezzel is szorakoztatvan magat, nem ugy a profiknak, akik felora alatt lefutottak a tavot es mar reggeliztek mire mi beertunk a kozepmezonnyel :DD

En vegul vittem magammal zeneszerszamot, mivel mindig egy Nike+iPod felszerelessel szoktam futni, es igy a zene mellett azt is tudom mindig, hogy mennyivel futok, hanyadik kilometernel jarok es hany perc telt el kozben, es ez most is sokat segitett. Szerintem szuper otletes amugy ez a ketyere, mert pici, a szenzort csak beleteszi az ember a direkt erre legyartott Nike futocipojebe, a kis iPodot pedig csak felcsipteti a ruhajara. Igy nem zavar egyaltalan es sulya sincs :) Vasarnap reggel 9:30kor olyan sok spanyol nincs meg kint az utcan, csak az a 10.000 orult, akik futoversenyre mennek :DDD de azert voltak az utmenten vegig szurkolok es a futok egymast is lelkesitettek :)) Es ami talan a legmeglepobb volt szamomra, hogy mennyire professzionalisan meg volt az egesz verseny szervezve! Azert 10.000 ember koordinalasa, logisztikaja nem tunik olyan egyszerunek, de le a kalappal a tokeletes szervezes elott! Koreaban sem csinaltak volna jobban! Meg a leadott csomagokat is siman visszakapta az ember pillantok alatt! Kaptunk vizet egyszer a tav felenel majd a vegen ujabbat, ami melle banant es gatorade-t is osztogattak. Ezenkivul kapott mindenki egy ‘Corre por Madrid 2012’ futo polot es kis futohatizsakot. Es Ildi, igazad volt a futas kezdetekor jo 5-10 perc eltelt, mire tenyleg el tudtunk kezdeni normal tempoban futni, annyi ember kozt! Persze ezek csak nekem uj dolgok, mivel nem volt meg ebben elotte tapasztalatom, de pont ezert ugy ereztem ezeket is megirom hozza :-)) es barki mast is csak biztatni tudok, hogy probaljon ki olyan dolgokat az eletben, amihez eddig nem volt batorsaga, de kedve lenne ra!!! es koszonom mindenkinek, akik szurkoltak, nagyon jol esett! ♥

Ezen latszodik jol, hogy az elejen mennyit csak setaltunk, helyben futottunk, mire beindult a tomeggel az igazi futas – szerintem ezert is lehetett hosszabb a tav a vegere, hogy ezt behozzuk. De diktaltak a tempot a futok rendesen, en meg igyekeztem lepest tartani veluk – azert megiscsak eletem masodik 10km-es szintu futasa volt, ugyhogy mire legkozelebb megyek mar megjobb leszek!!! :)

6 thoughts on “Feeling upbeat and happy ♥ I did it!! I happily ran the 10k race all the way through!!

  1. Gratulálok, szuper vagy! Nagyon komoly teljesítmény! :)
    Ildi, ugye ő volt önkéntes Guatemalaban, egy ideig követtem a blogját.
    A Nike + iPod fantasztikus gadget lehet. :)

  2. Igen, Ildi az, aki 9 honapig onkenteskedett Guatemalaban par eve, majd egy evet itt toltott Madridban, megcsinalt egy 1 eves Master kepzest Sustainable Development teruleten! Rengeteget tanultunk egymastol az elmult evben, annyira jo, hogy ennyire csodalatos emberek vesznek korul, akik mind inspiralnak!! Persze az embert mindig olyan emberek veszik korbe, amilyen a sajat vibracioja is, es akiket eppen ezert bevonzz az eletebe – nem veletlen, hogy Ildivel is epp most vonzottuk be egymast az eletunkbe, annak ellenere, hogy mar ismertuk egymast 7 evvel ezelottrol, mikor meg mindketten az IBMben dolgoztunk, es kepesek voltunk a vilagban egy masik szinteret talalni, hogy ‘atadjuk egymasnak az uzeneteket’ – sajnalom, hogy csak egy evig tartott, de most mindkettonknek mas az utja, de attol ez meg keresztezodik, es fogunk meg mi a vilagban ujra talalkozni, ebben biztos vagyok :)) Augusztus ota Ildi mindenfele onkentes projectben van benne Ausztraliaban :))) nagyon izgi :)) Egyszerre elvezni az eletet es segiteni masoknak! szamomra is ez tokeletes ut az eletben…
    A gadget pedig tenyleg tuti :))

Leave a Reply

