Budapest Summer 2012

Arrol, hogy mikent ebredtem egy szep budapesti napfenyes reggel arra, hogy a 7.keruleti lakasunk ablaka alatt eppen egy harcikocsit guritanak le egy trailerrol, az egy kulon tortenet volt…a lenyeg, hogy mint kiderult pontosan alattunk forgattak Bruce Willis Die Hard 5, legujabb filjmenek egyik jelenetet :D Nem mintha az ilyen tipusu filmek erdekelnenek, de egy forgatas hogyne – plane, ha csak annyit kell hozza tennem, hogy kinezek az ablakon?? :)) Ki gondolta volna, hogy eljon az a nap, amikor anelkul, hogy errol valaha almodtam volna, egyik reggelen egy hatalmas Hollywood-i filmset kozepen ebredek :D A kornyek osszes utcaja le volt zarva, amerre forgattak es hatalmas Hollywood-i trailer kamionok vettek korbe bennunket, plusz minden sarkon ket rendor :) Amikor delutan gyalogoltam haza az Andrassyrol, ugy kellett bejelentkeznem, hogy a sajat lakasunkat megkozelithessem :) Persze iden nyaron ugy dontottem, hogy mivel ugyis tanulni, meditaciokra es talalkozokra jarni leszek Pesten, fenykepezogepre nem lesz szuksegem :) Igy nem tudtam Bruce Willisrol kozelebbi kepet kesziteni, csupan ezek a telefonnal keszultek maradtak hatra a forgatasrol, es Bruce kopasz fejerol (o all kozepen a sorban), de az elmeny igy is nagy volt fentrol a harmadikrol nezve, hogy mennyi, de mennyi ember dolgozik egy kb 3 perces jelenet forgatasa alatt. Dobbenetes! Amugy elado a lakas, ha vkit erdekel irjon, ilyen kilatasa sincs mindenkinek :D

A kovetkezo dolog azonban mar gyerekkorom ota nagy almom volt: Holegballonozas!!! Meg vmikor a 90es evek elejen Stockholmban a Vasa muzeumban jarva reptettek fel egy makett holegballonnal kb 7 meter magasra es nekem az akkora elemeny volt, hogy megfogadtam, egyszer igazival is felszallok! S mint kiderult, az egyik nagyon kedves Thetas ‘kollegano’ mar vagy 20 eve repul a vilagban, ha nem tobb, es o pontosan ismerte a legjobb helyet, hol lehet Magyarorszagon egy kellemeset holegballonozni, igy egy kisebb csoporttal neki indultunk Heviznek es az esti naplementeben felszalltunk – na itt mar jobban fajt, hogy nem vittem a gepemet…kaptam ugyan egyet kolcson, de alig lattam benne vmit, es hat messze nem az a minoseg volt, amihez szoktam, igy errol sincsenek igazabol jo kepek, kivetel, amit a Holegballonos csapat csinalt fent a levegoben egy reptetve rogzitett kis profi fenykepezovel!!! Repules elott pedig felkerestuk a nagyon jo hangulatu Oregharang nevu fogadot, ami a Heviz melletti Egregy hegyen talalhato szepseges kornyezetben! Nagyszeru hangulatban, remek tarsasagban koltottuk el a remek vacsorat :-) En egy isteni nagy zoldsalatat kaptam szolovel, barackkal, dinnyevel es egy kis hazi kecskesajttal, majd vaslapon sutott zoldsegeket, amihez egy kis hazi bodzaszorpot es feherbort kaptunk, aki akart palinkat is :) Majd mindezt a vegen vmi isteni kemenceben sult hazi almas, barackos retessel fejelt meg mindenki :)) Ha etelen erzodott mar torodes es szeretet, akkor ezen a helyen mindenkepp!!! Ha valaki Hevizen jar, megeri, hogy beugorjon Egregyre az Oregharang Fogadoba, mert egeszen meses kornyezetben talalhato, dombok es szolosorok kozott ez a kedves fogado!

A Balatoni holegballonozasi lehetoseg pedig itt talalhato: http://www.meglepkek.hu/Balatoni-elmenyek/Balatoni-holegballonozas.html Nem ket filler, mi nemi kedvezmennyel tudtunk repulni, de mivel majd 20 eve vagytam az elmenyre, ezert megengedtem magamnak most ezt a repulesi luxust. A kepen ott figyelek a baloldalon en is :) Ezen az uton bucsuztattam el kedvenc Ray-ban napszemuvegemet, ami a leszallas egyik bumpjaban lerepult a fejemrol es osszezuzodott a murvas talaljon :( igy megvalltam tole.

A repulest kovetoen tobb ismeros is megkerdezte, hogy nem feltem? En csodalkozva neztem rajuk, hogy megis mitol? Nekem egyszeruen eszembe sem jutott, hogy az is egy opcio, hiszen olyan regen vagytam mar az elmenyre!! (Igaz az ezzel kapcsolatos ‘remtorteneteket’ szerencsere mar en is csak utana hallottam, de mindenkepp felszalltam volna, mert tudtam, minden rendben lesz :)) Amikor az ember 20 eve vizualizalja magat, hogy egyszer felszall egy holegballonnal, olyan termeszetesen szall be, mintha legalabbis 1000.re lepne a kosarba – velem legalabbis igy tortent :)) es hat, ha belegondolok, annyiszor gondolatban biztos meg is tettem :-) Szoval felkeszult voltam az elmenyre 100%!

Amire kevesbe voltam az az, amikor Dedi unokatesom elhivott a Duna egyik holtagara evezni. Mivel o minden sportban otthon van, gondoltam szamomra olyat talalt ki, amelyik tuti biztonsagos es meg veletlenul sem borul, barmilyen hajoval is menjunk a vizre…hat tevedtem, a rendes evezes, amikor az embernek egy-egy lapat van a kezeben, amivel szigoruan osszhangban kell eveznie, masik harom kezdo csajjal :D Hat volt nemi sikongatas, kibillenes egy-egy nagyhajok es motorcsonakok utan erkezo nagyobb hullam utan, de az elmeny meg igy is klassz volt :D Szinte minden napra jutott vmi ujdonsag, amire igent mondtam es kiprobaltam, hiszen a csodak es az elet maga, a komfort zonankon tul kezdodik!!! :-)

Vegul TESOS NAP! Eszemet sem tudom, hogy egyaltalan valaha volt-e olyan, amikor csak mi negyen tesok egyutt toltottunk volna egy teljes napot! Megszerveztuk, raert mindenki, es Csongi, mint hivatasos Tour Guide amugy is, vegig vezetett Budapest jonehany nevezetessege menten. Nagyon jol szorakoztunk, bar a vegen a nagy melegben az Andrassy utra erkezven mar csak egyik legkondicionalt kavezobol, Eco Kavezobol :) estunk at az Alexander Konyveshaz gyonyoru kupolas teazojaba :-) Emlekezetes es szep nap volt!!!

Na roviden ennyit a budapesti elmenyekrol. Orultem, hogy annyi mindenkivel tudtam talalkozni! Ujabb blogolvasokkal is, akikkel tobb eve levelezunk, tartjuk a kapcsolatot! Akikkel elmaradt, azokkal majd legkozelebb!!! Amugy mindig isteniek ezek a talalkozok ismeretlen ismerosokkel is – olyan mintha regi baratokkent udvozolnenk egymast, annak ellenere, hogy eloszor latjuk a masikat eloben! Az irasokon keresztul az idok soran gyakran tobbet megtud az ember ismeretlen ismeroseirol, mint a regi ismerosokrol, akikkel ritkan talalkozik. De azt hiszem ebben ma mar semmi kulonos nincs. Asi va el mundo :-)

P.S. Huh, es azota eszembejutott meg egy vicces tortenet a harom hetrol! Egyik nap, ahogy setalok a Benczur utcan, szembejott velem 10 evvel ezelotti, Sevillabol szarmazo, spanyoltanarom!!!! Anno a belvarosban dolgoztam en is, es mindig a kisfoldalattival kozlekedtem, es heti ketszer, hajnalok-hajnalan, meg munka elott majd egy evig jartam Josehoz, aki pont a lakasunk es a kismetro megallo kozott lakott, es adott nekem orakat. Eredetileg spanyolokat adott volna, de a 10perces jol begyakorolt spanyol mondatok utan mindig atvaltottunk angolra, es kozos londoni elmenyeinket targyaltuk ki es nevettunk minden nemzetek kozotti kommunikacios vicces helyzeten :D Szoval tole nem tanultam meg spanyolul, igy az, hogy spanyolul koszontem ra az utcan, 10 evvel kesobb, meg annal is nagyobb meglepetes volt szamara, mint az, hogy egyaltalan osszefutottunk! Fenomenalis volt a helyzet :D Az elso kerdese rogton az is volt, hogy Vera, te hogy-hogy beszelsz spanyolul, mert o bizony nem tanitott meg engem :D Almaban sem gondolta volna, hogy Madridban elunk! Mig o Sevilla-i letere meg Budapesten, bar azota a Spanyol Nagykovetsegen dolgozik, igy nem ad mar orakat :) Mitobb, kozben o is megtanult vmennyire magyarul! Mekkorat valtozik a vilag azzal, hogy mi magunk is valtozunk, ugye? 10 evvel ezelott csak angolul tudtunk egymassal kommunikalni, ma meg mar harom nyelven! Fantasztikus az emberi elme es a vilag mukodese!!! de errol majd kicsit meg kesobb ;-))

2 thoughts on “Budapest Summer 2012

  1. Szia drága Vera!
    Mindig annyira megörülök a bejegyzéseidnek itt a blogon. :))

    Mindig mondom neked, hogy te mindig ott vagy, ahol történelem íródik. :) A hőlégballonozás szuper lehetett. :) Örülök nagyon, hogy teljesült az álmod. :)
    Sok puszi

  2. Koszonom az udvozlo szavakat, es hogy orulsz annak, ha ujra megjelenek a terepen :D
    A tortenelem az allandoan es folyamatosan irodik, igy nehez nem benne lenni :)) de ertem en mire celzol ;-))
    neked is millio puszi!!

Leave a Reply

