The story of ”How on Earth did I end up in Warsaw where I had no intention to be in the first place” ;-)

Ujabb repulesi tortenetrol szamolok be :)) Pontosan azt kaptam, amit ‘kertem’ – ha meg netan vki emlekezne, amikor honapokkal ezelott irtam, mennyire unalmasnak tartom az Europan beluli repuleseket! Az egy-masfel orakkal nem volt gondom, mire elerjuk a repulesi magassagot mar landolunk is! A problemam a harom oras utakkal volt, aminel unalmasabbat el sem tudtam kepzelni! Ebben a honapban vegul sikerult belatnom, hogy semmi sincs olyan elvezetes, mint amikor az ember Madridbol-Budapestre direkt jaraton utazhat 3 csodalatos ‘unalmas’ orat!!

Eloszor a Malev megszunese szerzett nemi varatlan fordulatot par hettel ezelott, majd a multhet vegen a Lufthansa dontese es a Budapesten tombolo aktualis hovihar adta kombinacio tett bele egy svedcsavart a mar amugy is 6 oras repuloutamba. Az ugyanis nem volt eleg, hogy Madrid-Munchen-Budapest utvonalon kellett volna repulnom, mivel eppen nem ‘letezett’ kozvetlen jarat, de mar a napfenyes Madridbol is erthetetlen okok miatt majd egy oras kesessel szallt fel a gep, ugyanis sorozatban tul rovidnek mondott ”slot-time”-ot kapott a gep, ami mint utolag kiderult – minthogy a kapitany megosztotta velunk – minden alkalommal 15perc volt, megis minden egyes esetben toroltek a toronybol az utasitast, azzal az indokkal, hogy azalatt az ido alatt meg sem fogunk kierni a kifutora. A vegen ugyanugy 15 percet kaptunk es siman kiertunk, de kozben elment jo haromnegyed ora… Ez azt idezte elo, hogy amikor mi landolni keszultunk mar elviekben boven megkezdodott a ‘boarding’ a budapesti csatlakozasomra, s mivel haromszor valtoztattak a kapu szamot, igy oda-vissza sprinteltem egy egeszsegeset a magassarku csizmamban, hatszaz reteg alatt, mivel megijesztettek, hogy otthon tovabbra is ‘dermeszto a hideg’ (nem volt az, mar +3 fok volt akkor is!). S mire vegre bealltam a megfelelo sorba, bemondtak, hogy a Budapesten tombolo hovihar miatt nem engednek egyetlen gepet sem leszallni a magyar fovarosban igy a Lufthansa el sem inditja a jaratait, es torli elorelathatolag az osszes aznapi jaratat… good stuff… Mint kiderult az aznap koran reggel Budapestre indult gepek tobb oras korozes utan is csak a becsi es pozsonyi reptereken tudtak leszallni. A bemondast kovetoen tobb szaz ember rohamozta meg a Lufthansa Service Centert, s en meg a szerencses elso 50 utas koze tartozhattam, igy az en esetmeben csupan egy oraba kerult, hogy sorra keruljek es kozoljek velem, hogy eloszor Varsoba kell utaznom ahhoz, hogy majd onnan Budapestre menjek. Jo 4-5ora varakozas kovetkezett a muncheni repteren, ami onmagaban farasztobb, mint maga a repules. S mikor vegre kozeledtunk volna az indulas idopontjahoz, az indulas idopontja ugy kezdett el tavolodni… Vegul tobb, mint egy oras kesessel indult el a gepunk Varsoba, ahova mar megint ugy erkeztunk volna, hogy vagy elerem a csatlakozast, vagy nem… de mivel 25 masik ember repult velem, aki ugyanebben a szituban voltam, abban biztunk, hogy ennyi embert csak bevar majd a Bp-re meno gep. Csakhogy kiderult, hogy az mar nem Lufthansa, hanem Lot, a lengyel legitarsasag jarata, igy nem tudtak szamunkra garanciat adni, hogy valoban meg is varnak, de szallast, kajat majd biztositanak! haaaa!!! Na most, aki eleve csak 3 ejszakara megy, annak nem az az alma, hogy ebbol egy ejszakat a lengyel fovarosban aludjon… nekem legalabbis dolgom volt, en eredetileg mar delben Bp-en szerettem volna lenni, ehhez kepest este 7kor meg cafe lattet rendeltem  a varsoi repteren, mikozben azon gondolkoztam, hogy ‘‘Valojaban mit keresek en Varsoban?? Nem is esik utba Madrid-Bp vonalon nezve! Hogy a fenebe sikerult itt kilyukadnom??? A kerdesben mar onmgaban benne volt a valasz is, ezt mar akkor tudtam… De ekkor mar azon a ponton voltam, hogy osszeesem a hajnal 6 ota tarto rogtonzott europai korutazasomtol es csak el akarok nyulni vmi kenyelmes nagy agyon :D Egy szo, mint szaz, vegul ugy alakult, hogy a Varsobol Budapestre meno gep is tovabbi masfel oras kesessel indul, igy hiaba rohantam egy ujabb 400meterest a repter egyik vegebol a masikba, az univerzum kegyes volt hozzam es bevart, nem hagyott ott Varsoban!! Juheee! S addigra mar korantsem gondoltam azt, hogy egy 3 oras direkt jarat unalmas lenne!!! SOT!!!! Mire a magyar fovarosba ertem, addigra tul voltam 15 oras utazason/varakozason, fel Europat korbejartam, es ami alatt mar regen HK-ban vagy Seoulban szurcsoltem volna a koktelomat a helyi hotel barjaban kepzeletben :D Szoval ennyit az unalmas Europan beluli repulesekrol! Koszonom, ezentul tokeletesen megelegszem egy direktjaratos 3 oras uttal, ha legkozelebb Mo-ra szeretnek menni :)) de mostanaban hanyagolom, hogy halvanyodjon az emleke az elmult repulesi elmenyeimnek ;) 4 napon belul 5 repulouttol meg nekem is hanyingerem lett a vegere az allando legkondi szagtol…

Es a legjobbat kihagytam a vegerol! Csupan addig ereztem nagyon faradtnak magam miutan megerkeztem Budapestre 15 oraval kesobb, hogy elhagytam a lakast, amig meg nem lattam a szalagon az elso 10 borond kozott kigurulni az enyemet is!!! Olyan boldog voltam, hogy ujra lathatom, hogy kovetett engem reptereken at fel Europat bejarva, mint sosem!!! Minden faradtsagot feledtett azonnal abban a pillanatban :))

14 thoughts on “The story of ”How on Earth did I end up in Warsaw where I had no intention to be in the first place” ;-)

  1. Sajnálom ezt a tortúrát :(
    Őszintén szólva lehet, hogy én vagyok az egyetlen, aki örül a Malév megszűnésének. Illetve nem konkrétan annak, azt sajnálom, de így végre lett Alicante-Budapest közvetlen járat és nem kell Madridba vagy Barcelonába utazni ha haza akarok menni. :)
    Amúgy ti ilyen gyakran utaztok Magyarországra? Úgy rémlik, mintha nemrég is írtad volna hogy otthon voltál, meg talán karácsonykor is. Vagy csak én kavarok össze valamit?

  2. Ditke, latod mindenben van vmi jo vagy tanulsagos :)) En konkretan a Malevot sajnalom, hogy megszunt, mert szerettem a magyar legitarsasaggal utazni, most pl nincs is nemzeti legitarsasag, csak fapadosok repulnek Madridbol…jo lehet az uzletembereknek. Viszont a Ryanair-rel sokkal olcsobb utazni ez teny.
    Egyebkent csak en jarok haza tanulni, es pont ezert csak 3-4napra, hogy siessek vissza Danihoz es Kareszhoz :)) Tavaly kivetelesen ugy alakult, hogy minden evszakban otthon jartunk csaladi dolgok miatt, de iden valoszinuleg csak a tanulas miatt jarok egyedul haza, es itt toltjuk a nyarat is, meg epp ott, ahol :))

      • Ditke – intuitive gyogyitasnak egy nagyon hatekony modszeret. A neve Theta Healing, ami a vilag tobb, mint 100 orszagaban jelen van az USAtol Braziliaig, Ausztralian, Uj-Zelandon keresztul szamos azsiai orszagban is. Kina es India egyes megyeiben az oktatas resze, de Japanban mar korhazakban is alkalmazzak. Majd fogok rola meselni, csak egyelore melyen benne vagyok a tanulasban, de eredmenyeket mar napi szinten elerek ezzel a technikaval, es imadom :)) egyelore magyarul es angolul tanulom, de nem kizart, hogy spanyolul is fogom alkalmazni majd. izgalmas :))

  3. Jaj, ezt szörnyű volt olvasni, hát még átélni. :( Még jó, hogy Dani nem volt veled.

    Szerintem ez a nap február 17-e volt, Ádám is akkor ugrott haza Londonból. Reggel el kezdett szakadni a hó, én pedig egy konferenciára mentem, de valahogy nem vettem komolyan a hóesést. És bele sem gondoltam, hogy ez a reptéren majd gondot jelenthet. Élveztem az előadásokat, szünetben pedig jókat csevegtünk a rég nem látott kollégáimmal, időnként igaz kinéztem az ablakon, és láttam, hogy még mindig elég kíméletlenül esik a hó, de semmi rosszra ne gondoltam. Aztán délután jött egy email Ádámtól, hogy késni fog a gépe. Na, akkor felmentem a reptér website-jára, és akkor láttam, hogy a délelőtti és kora délutáni járatokat szinte mind törölték, vagy más repterekre irányították. Még jó, hogy nem jutott eszembe aggódni és izgulni. :) Ádám, ha másfél óra késéssel, de leszállt Ferihegyen. Azért jól jött ez a szerencse, mert eredetileg Ádámnak is Malév jegye volt, épp elég volt gyorsan találni egy Wizzair jegyet, nem is beszélve arról, hogy másnap nagy családi találkozó volt nálunk, hogy a fiúk és Ádám szülinapját megünnepeljük, aztán hétfőn pedig tovább utaztunk még havasabb területre, hogy a család másik felével is ünnepeljünk, és a hó adta örömöket még utoljára kiélvezzük. :)

    De most jut eszembe, hogy nekünk már volt ilyen hózáporos élményünk, ami szintén jól végződött. 2010 Karácsonya előtt közel egy héttel egy szombati napon hirtelen fél Európát betemette a hó, többek között UK-t is. Emlékszem Ádám Londonban, mi pedig itt Budapesten néztük riadtan az egész napos hóesést. Ádám azt mondta, hogy annyira sűrűn esik a hó Londonban, hogy a házzal szembeni parkot egyáltalán nem látja, ha kinéz az ablakon. És persze skype-oltunk, együtt néztük a neten, ahogy először a német, majd a francia repterek zárnak be sorban, aztán a Heathrow, a Gattwick s végül Luton is. Mint amikor egy háborúban a várak sorra esnek el, olyan hangulat volt. :( Én pedig itthon a bőröndökbe már becsomagolva aggódtam, hogy mi lesz, ha másnap nem tudunk elindulni, Karácsony előtt, három üres helyet találni egy másik járaton képtelenség lesz találni, pláne két még 3 éves sincs gyereket nem lehet kitenni annak, hogy aztán valahol majd máshol szállunk le… Este lefeküdtünk, és valahogy egy mély nyugalom szállt meg, általában a hóesés rám ilyen hatással van, szóval valahogy mélyről éreztem, hogy el fogunk jutni Londonba. Reggel aztán első dolgom volt megnézni Lutont, és ők kinyitottak, az egyedüli reptér volt a bezártak közül, ami működött!!!! És kb. 2 óra késéssel leszálltunk Londonban, mondanom sem kell, hogy milyen tapsvihar volt a fedélzeten, mikor a repülő kerekei megérintették a kifutópályát, és landoltunk. Még hozzá teszem, hogy a Heathrow napokig zárva volt, és szerintem mindenki emlékszik arra, hogy sok reptéren utasok ezrei töltötték a Szent Estét.

  4. Igazabol en abszolut nem eltem meg ‘borzasztoan’, valoban nagy felismereskent eltem meg, hogy jo az a direkt harom oras flight Madrid-Bp kozott ;)) Vegig nyugodt voltam, meditaltam a repuloutak alatt, csak hat faraszto volt es a tobbszori rohanas miatt intenziv, meg sajnaltam, hogy nem tudok ott lenni a pentek esti eloadason, de amugy tudtam, hogy ugyis jo a vege es azzal, hogy kiirtam magambol meg segitett is elillani a bennem maradt kellemetlen ‘hanyingeres’ erzest is :)) tapasztalatnak meg sztorinak jo volt :D ismetlesre azonban nem ad okot :D

  5. egyszer velem is hasonlo tortent meg. Budapest-Frankfurt-Denver jarat. valami miatt nem inditottak a gepeket vegul a mienk migis indut. kesve. majd Frankfurtban leragadtam, mert nem volt csatlakozas. a borondoket nem adtak oda, hanem eliranyitottak oket, valoszinuleg Denver fele. szoval csak a nallam levo cuccom maradt velem. ott aludtam a legitarsasag szallodajaban, majd masnap csak nem volt Frankfurt-Denver jarat es eliranyittottak Bostonba. Ott nem engedtek at a hataron a Denveri csatlakozashoz, mert nem volt velem a borondom. hiaba mondtam, hogy a borondok mas uton mennek, nem hittek el,mig ki nem derult szamukra is, hogy mig en Bostonba mentem, addig a borondok Denver fele repultek… vegul mire atengedtek a hataron, addigra a gepem elment es varnom kellett 6 orat a bostoni repteren,hogy felszabaduljon egy hely a kovetkezo jaratra. Akkor mar kb. 24 oraja voltam talpon, alig alltam a labamon. vegre megerkeztem Denverbe, a csomagok pedig 2 hetre ra! nagyon izgalmas ut volt es marhara orultem, hogy akkor mar beszeltem olyan jol angolul, hogy nyelvi problemaim legalabb nem voltak! :) mikor lehetett? kb. 15 eve? :)

  6. Erika – micsoda izgalmas ut lehetett ez! Amerikaban azert tenyleg kacifantosabb, bar meg szerencse, hogy mindez 2001 elott volt, bar meglep, hogy mar akkor ennyire szigoruak voltak a hataron…

    Egyebkent mig Seoulban eltunk, a mi esetunkben teljesen altalanosnak szamitott, hogy amikor az Air France-szal utaztunk Parizson keresztul, kivetelen nelkul (!!!) minden egyes esetben Parizsban hagytak a borondeinket, oda is es vissza is, fuggetlenul attol, hogy lett volna ra 3-4 orajuk, hogy atpakoljak! A kiszolgalasrol mar nem is beszelve,orulhetett az ember, ha vmit ‘hozzavagtak’ a ‘kedves’ legiutaskiserok az ut soran, de kulon kerni, azt mar ugyan megis hogy kepzelni az ember ;-))))

    ui: ma is tobbszor probaltam az oldaladra ramenni, de megint nem engedett. majd talan holnap…

  7. uffa! mi lehet az oka? nekem sikerult. mi van a gepeden? firefox, chrome?

    Az ut tenyleg izgi volt, mert igy Frankfurtban volt lehetosegem talalkozni egy meg munka soran megismert kedves baratommal, Boston meg egy olyan varos, amit mindig szerettem volna megnezni. Persze akkor erre nem volt lehetoseg, nem lehetett a repteret elhagyni, bele se fert volna az idobe. De mar a repter nagy elmeny volt. Amugy is imadom a reptereket. :)

    tovabbra is csodalom a kepeidet! szep helyekre “vetodotk”! :)
    puszi!

  8. Nem tudom mi lehet az oka, talan a rengeteg informacio az oldalon, ami miatt nem jon be, de ha bejon masoknak, akkor a mi internetunkkel van gond – ami amugy nem uj, csak epp eddig minden oldal bejott, konkretan ilyen problemank nem volt. Firefoxot hasznalok. Mindjart megprobalom a Safarival megnyitni… na most azon bejott a hatterkep es minden egyeb mas kep es video nelkul…weird!!!
    Legkozelebb megprobalom egyik hajnalban, amikor a spanyolok meg alszanak :D szep hetveget!

    • Szia Vera, igen, lattalak! :) vagyis gondoltam, hogy te lehetsz az! :) en mostanaban chrome-ot hasznalok, azzal nem szokott problema lenni. a firefox egy ido utan meg a karaktereket se ugy hozta be, ahogy en beallitottam, ezert valtottam. azota ilyen bajom nincs. kellemes hetveget neked is! :)

Leave a Reply

