Carboneras

Ezzel a poszttal pedig lezarom az elmult kirandulasok bejegyzeseit es egyben az evet is. Nem tervezek mar iden tobbet irni, szerintem majd csak januarban terek valalmikor vissza, de ahogy alakul.

Tobb dolog is kimaradt a teljes utibeszamolokbol, tobbek kozott Sevilla is, de majd ha lesz idom feltolteni a kepeket a picasara, akkor megprobalom feliratozni is oket. Carbonerast meg bemutatom, mert ez volt az egyik szivunk csucske Almeria partjainal! Szerintunk nagyon szep es harmonikus kinezetu mind a kisvaros, mind gyonyoruseges tengerpartjai, a tengerpart melletti szepseges setannyal es jatszoterrel egyutt. Innentol kezdodik a Gabo de Gata termeszetvedelmi terulet, aminek a csucskebe szerettunk volna lejutni, de vmi erdekes tortenes kettehuzta szamitasainkat…, igy arra mar nem maradt alkalmunk, viszont emiatt meg egyszer szivesen visszaternenk, hogy elmenjunk megnezni! Nem tudom amugy miert, talan a partra vetett szines halaszcsonakok, a szep homokos part es a sok palma miatt, de egy picit emlekeztetett a feher homokos azsiai szigetekre! Tudom, engem valami mindig emlekeztet valamire :D

Igaz a mediterranon nincsenek ilyen romantikusan hajlo kokuszpalmak, mint amiket pl Sentosan lattunk, de igazsag szerint a datolya es kanari palmak sem kellemetlen latvany ;-)) Ha jol tudom Spanyolorszagban nem erik be a datolya palma gyumolcse, bar lathatolag pont ugyanolyan a termese, akar a tropusi teruleteken, viszont azt hallottam, hogy nem ehetoek es ezert Spanyolorszagban is csak import datolyat kapni – ha nem igy lenne, kerem javitsatok :-) Amugy meg ennyit a palma szakertelmemrol, abbol a tobbszaz/ezer palmafajtabol en kb 10-15 kulonbozot tudnek megkulonboztetni ramutatassal :D Viszont azt is megtudtam, hogy allitolag letezik olyan palma fajta is, amibol meg bort is keszitenek! Hogy mik vannak?:) A lenyeg, ha vki Almeria partjainal jar, erdemes beterni Carboneras-ba uton lefele Cabo de Gatahoz! Raadasul annyira kedves emberekkel talalkoztunk itt is. Ahova leultunk ebedelni, a tulaj latta, hogy Daninak nem jon be, amit rendeltunk es baratsagosan felajanlotta, hogy epp most keszitett a gyerekeinek egy kis paradicsomos makaronit, kell-e Daninak? Termeszetesen a haz ajandekakent :)) Ettol persze mi meg szebb szinekben lattuk a helyet :) De mindenutt ilyen es ehhez hasonlo tapasztalataink voltak eddig, barmikor Analuziaban jartunk.

S akkor most mindenkinek nagyon kellemes karacsonyi unnepeket es meg az ideinel is boldogabb uj evet kivanok!!! Jovore ujra itt leszek en is, remelem ti! Addig is stay warm and enjoy winter!!! :-)

11 thoughts on “Carboneras

  1. jó értelemben véve futkározik a hideg a hátamon ezektől a képektől :)) hát 2 nappal ezelőtt újra mallorcán jártam álmomban…tudatalatt folyamatosan visszavágyom. és nagyjából tudatosan is :P teljesen kész vagyok :D

  2. Nekem az első kép a kedvencem. :) Nagyon szép és hangulatos lett. A sentosai képedet egyből felismertem.:) Hiába no, sokat nézegettem a picasa albumjaidat.
    Sok puszi és írok ám. :)

  3. Csodás fotók ismét!!!!! :)
    Kifigyeltem én is, hogy mindig eszedbe jut egy tájról egy másik. :) Nekem ez tetszik, én is rögtön asszociálok valamire.
    Ezekről a gyönyörű datolya pálmákról nekem az arab országokban tett utazásaink jutnak eszembe. Imádtam nézni a hatalmas fürtökben lelógó datolyákat. A bazárokban pedig mindig oda mentünk a datolya árusokhoz, akik kúpszerűen felhalmozva kínálták a több tucat különböző fajtájú datolyáikat. De az is eszembe jut, amikor az egyik szaharai oázis városban több száz datolyapálma között barangoltunk, majd néhány arab gyerek megállított minket, és megmutatták, hogy pálma levélből, hogyan kell hajtogatni, fonni mindenféle figurát. És még szívesen folytatnám… :)

    Mi három nap múlva indulunk a srácokkal, Ádám már vár minket kinn, egy hónapra én is kivonom magamat a virtuális térből. De január végén természetesen újból itt leszek! :)
    Szépséges Karácsonyt és élményekben gazdag Új Évet kívánok Nektek! :)

  4. Kriszti – nalam, ameddig csak jon a ‘flow’ nyugodtan irjal, hely van, en meg raadasul nagyon szivesen is olvasom :)) A kommentekbol egy titkos beszamolo blog is kikerekedik itt a vegen :)))
    A datolya is egesz biztosan az araboktol szarmazik, akarcsak az olajfa es meg egy csomo dolog itt Spanyolorszagban, kulonosen delen. Nem fotoztam, pedig erdekes lett volna, hogy Andalucia keleti reszen egy csomo varostablanak ki van teve az arab megfeleloje is, mint ahogy mashol meg a baszk, galiciai, valenciano, catalan megfelelok… szines egy orszag az biztos :))

    A legfinomabb friss datolyat mindig szaudi barataink hoztak nekunk Seoulba, akik azt mondjak (nem tudom csak a szaudiak, vagy mindenutt az Arab vilagban), hogy napi 5 szem datolya a hosszu elet titka :)) Ugy szeretem, hogy minden nepnek meg van ez a hosszu elet titka. Kivancsi lennek, ha mindet betartanank, amit eddig hallottunk, mi lenne – orok elet?? :)) Kar, hogy az aszott datolyat miota tudom milyen isteni a friss, azota nem annyira fulik a fogam. Marpedig itt par szemert 10 eurot lattam elkerni…

    Amugy az ember alapvetoen asszociativ, s ha mar ennyi fele tajon jartunk mi is, persze, hogy egyik szep emlek beugrik egy masik szep elmeny hatasara :)) Miert is tartanam vissza? :) Igy marad az erzes orok! Annak meg kulon orulok, hogy Spanyolorszagon belul ennyi kedvenc tajunkat talaljuk felfedezni ujra es ujra :)))

    Nagyon jo utat nektek, biztos nagyon klassz lesz iden is Londonban tolteni az unnepeket! Utana meselj! Januar vegere szerintem en is visszaerek, ha nem hamarabb….majd kiderul :)

    Puszi a kissracoknak es szep karacsonyt nektek is!

  5. Ezúton köszönöm az ötleteket is, hogy hova érdemes majd még elmennünk, ráadásul nincs is messze tőlünk :-)
    Boldog, békés ünnepeket kivánok!

Leave a Reply

