Cool Moon :-)

Meggondoltam magam, igy coolabb :-))

5 thoughts on “Cool Moon :-)

  1. Nagyon tetszik, hogy ilyen kékesre húztad ezt a fotót, a holdnak ez ‘áll jól igazán’! :)
    Nekem a legfurább élményem a holddal kapcsolatban az Egyenlítő környékén volt. Míg általában a világon a hold ‘függőlegesen áll’ az égen, amikor olyan C betű formájú. Addig az Egyenlítőnél ‘vízszintesen lebeg’, mint egy csónak. Gondolom ezt ti is láttátok. Én nagyon rácsodálkoztam, mikor először megtapasztaltam ezt. :)

    Egyébként nálunk a fiúk nagyon hold rajongók. Egészen pici koruktól jobban érdekli őket a hold, mint a nap. Emlékszem, amikor először kérdezték fényes nappal, hogy hol van a hold, és én el kezdtem magyarázni, hogy most azért nem látható a hold, mert ‘nappal a nap van fent az égen, éjszaka pedig a hold’. Akkor egyszer csak Márk felmutatott a kék égre, hogy de hát ott a hold. És tényleg egy halvány kis pacaként ott volt. :) Azóta állandóan vadásszák napközben is a holdat, hogy ki veszi észre előbb. A fiúk hold imádata kapcsán volt először olyan élményem, hogy láttam a holdat sárga színben. Éppen a Balatonnál voltunk, amikor még a fiúk késő este kint játszottak a kertben, és a hold hatalmas, aranyló sárga gömbként világított a sötét égbolton. Ez ritka jelenség, lenyűgöző volt még nekem is, aki a napfelkelték és napnyugták szerelmese, és ahhoz volt hasonlatos élmény, amikor a napot óriási vörös tűzgolyóként láttam egy nagyon hajnali órában a Gangesz felett.

    A fotód szerintem valamikor korán reggel készülhetett, mert mintha a nap kezdené megvilágítani a látóhatárt. Talán ezért is annyira szépséges ez a fénykép, a kék tónusai a sötéttől a világosig nagyon jól érvényesülnek. Gyönyörű. :)

  2. Kriszti, akkor a fiaink nagyon egy hullamhosszon lennenek :-) Dani masfel evesen figyelt fel a Holdra, legalabbis akkor tudta mar mondani, hogy Moon :) Az elso szo, amit angolul tanult meg eloszor, es mai napig gyakrabban hasznalja a magyar mondat kozepen is Moon-kent a Holdat. O hivta ra fel nekunk is a figyelmunket, hogy milyen gyonyoruen tud ‘feheren ragyogni’ a Hold nappal is. Szerintem van is, nem is egy fotom rola, de nem allok neki a keresesnek, majd ha egyszer szembejon velem :) De a lenyeg, hogy mar tobbszor kiszurta es gyonyorkodtunk benne mi is! Akar a sarga holdban, nem egyszer lattunk mar itt is es Koreaban is! Jol emlekeszem ra, mindannyiszor nagy tele Holdkent jelent meg ‘aranykopenyben’ – elkepeszto tenyleg! Mivel mi majd minden este es reggel kemleljuk az eget, igy nem nagyon siklunk el semmifele jelenseg mellett :)) Van, amikor Dani mondja, hogy mami fotozz, nezd milyen szep a hold vagy az eg vagy a napfelkelte :)) Egy huron pendulunk ;o)
    A Gangesz feletti voros tuzgolyo kepet el tudom lelki szemeimmel is kepzelni, micsoda elmeny lehetett. Bar lattam mar en is hasonloan voros naplementet, azt hiszem a Kanaryn a leggyakrabban, de amikor az ember egy olyan kulturaban van, egy olyan szent helyen, mint a Gangesz, akkor a latvanyt, mindez meginkabb felerositi!
    Egyebkent koszonom a bokot a turkiz cool moon-ra, nekem is ugy tetszett, hogy igy alloban keszitettem a kepet :) Csak allvanyt nem hasznalok az ablakbol (sot egyaltalan nem hasznalok allvanyt, NYban is ketszer tudtam felallitani, mert a rendorok tobbszor is rankszoltak, hogy tripping hazard miatt tilos allvanyrol fenykepezni!), igy picit mindig bemozdul… de majd lehet felhozom ujra az tripodot a pincebol :))

Leave a Reply

