Del-Korearol es Spanyolorszagrol szolo posztok

Ennyi ‘kiadott poszt’ utan, ugy tunik, mintha mennyit irtam volna, kozben csak masoltam es nem irtam egy sort sem. Na itt az ideje, hogy megmagyarazzam a bizonyitvanyom, hogyan is tortent mindez :D

Dobbenet, de mig en abban a hitben eltem, hogy anno, amikor blogot valtottam, atmasoltam minden koreai posztot, most kiderult, hogy kevesebb mint a felet mentettem at annak, amit a ket es fel ev alatt osszesen irtam! A java meg hatra volt! Mind az archive-ban csucsult szep csendben. Mar a szemem is jojozik, de lassan a vegere erek, s be kell vallanom, hogy pont azokat a posztokat rejtettem eddig a regi blognak a sullyesztojeben, amikbol szerintem a legtobb kiderul Del-Korearol! Az igazi tortenesek, mesek, misztikumok es hetkoznapok… milyen ott elni, milyenek az emberek, a szokasaik, miket ettunk es nem utolso sorban milyen veluk egyutt dolgozn, ugyanis nagyon sok mindenben mas ott kint, mint pl otthon Mo-on egy koreai ceghez elmenni dolgozni! Nagyjabol osszehasonlithatatlanul kulonbozobb!

Elnezest most azoktol, akik subscriber-ek es elarasztotta a rendszer az inbox-ukat az atmasolt posztok automatikus ertesitojevel, de akit erdekel Korea talan bele is olvasott :)) Szamomra igazi idoutazas volt, hogy ujra elhettem eletunk egyik legizgalmasabb szakaszat, amikor tenyleg minden nap tucatjaval tortentek a dolgok, amikor sokszor eleg volt 4-5 ora alvas heteken at – akarcsak a helyieknek – megis porogtunk ezerrel; s mikent is csodalkoztunk vagy epp dobbentunk meg minden egyes nap vmi koreai jellegzetessegen :) nagyon jo volt visszaolvasni mindent :-) Jot kacagtam azon, amikor olvastam, hogy kezdetekben mennyire nem birtam megszokni a koreai csiposseget, es hogy szinte egyaltalan nem is szerettem a kimchit! Eeen?! Amikor ma, ha barmikor rossz a gyomrom automatikusan koreait kivanok, de min egy kis kimchit rizzsel :)) Legjobb gyogyir, en mondom! Jo volt a szamtalan munkahelyi anekdotat is ujra olvasni, ami igazi ‘once in a lifetime experience’nek szamitott, s ami nem igazan fog megismetlodni, hacsak nem koltozunk ujra Azsiaba, ami abszolut nincs kizarva, mint sok mas orszag sem :-) Nalunk sosem lehet tudni, egyelore csak mi tudjuk milyen orszagok vannak meg tarsolyban :-) De orok hivoi vagyunk, hogy a valtozas jot tesz! Az elet szamos teruleten :-)

Mindenesetre most orulok, hogy vegre sikerul egyhelyen tudni azt a ket es fel eves anyagot is, amit ottletunkkor jegyeztem fel. S csak batoritani tudok tovabbra is masokat, akik vmi izgalmas valtozas, esetleg koltozes elott allnak, mert mi szoszerint az ismeretlenbe ugrottunk fejest, amibol aztan eletunk legjobb dolga sult el! Megismerni egy teljesen ismeretlen vilagot, mindenfele elozetes ismeret nelkul, elsokezbol, sajat tapasztalatokra alapozvan kialakitani vmifele kepet egy adott orszagrol nemcsak, hogy szuper dolog, de az elet ajandeka is volt egyben! Bar csak 5 es fel ev telt el azota, ma mar szinte minden helyrol talal nagy mennyisegu informaciot az ember az internet segitsegevel, igy kicsit kevesbe rejtelyesebb a kaland, de azert tartogathat igy is sok elore nem lathato izgalmat minden egyes koltozes es utazas  :)

Tudom, hogy Spanyolorszag kozel sem szamit olyan egzotikus orszagnak, mint amilyen Del-Korea volt, de en megis ugy gondolom, hogy az orszagnak szamos olyan resze van, ami sokak elott teljesen ismeretlen es minden egyes felfedezessel mi is tobbet tudunk meg. Miota kint elunk nagyon sok szepseges oldalat ismertuk mar meg az orszagnak. Jartunk delen, Andaluziaban tobbszor is; a Costa Blanca kulonbozo reszein nem kevesebb, mint 8 alkalommal voltunk, mig eszakon is bejartunk minden tartomanyt:  Baszkfoldet, Cantabriat, Asturiat, es Galiciat is, Kataloniaban is megfordultunk ketszer; Castilla y Leon reszen szinten szamos kiterot tettunk mar. La Rioja (bar ezen athajtottunk mar tobbszor) Navarra, Aragon, Murcia es Extremadura tartomany az, ahol meg nem jartunk, de tervben vannak. Ezenkivul szep szammal latogattuk a spanyol szigeteket is: Mallorca, Ibiza, Formentera, Gran Canaria es Lanzarote szigetei kozul szemely szerint ram Lanzarote tette a legnagyobb hatast. Egyszer olvastam, hogy egesz Spanyolorszagot a Minor Vortices helyek koze soroljak, ami annyit tesz, hogy pozitiv energiaval rendelkezo helyek egyike a Foldon. That’s certainly good news for us :)) Az orszagon belul kiemelik az egesz Sierra teruletet es a Kanari szigeteket. Lenyeg a lenyeg, ugy erzem van meg dolgunk itt, szeretnenk azt a par kimaradt reszt is felfedezni es bemutatni, de kozben eleg biztos lehet benne barki, foleg mi magunk, hogy sok izgalmas hely var meg rank (is) a vilagban :))

4 thoughts on “Del-Korearol es Spanyolorszagrol szolo posztok

  1. Én nem haragudtam a sok bejövő levél miatt. :) Tök jó volt megint Koreáról olvasni a blogodban. :) Tetszett a történet is, ahogy kijutottatok Koreába, és biztos jó volt látni az arcokat, amikor bejelentettétek az esküvőn, hogy kimentek. :) Tetszik az életstílusotok, hogy ennyi helyen jártok, ennyi sok szegletét ismeritek a világnak. :)

  2. Koszi Ildiko a kimerithetetlen rajongasodat Korea irant, azt hiszem napokat at tudnak rola beszelgetni :)) Az eskuvoi arcokat mi sem felejtjuk el, annal is inkabb, mivel mar akkor 8,5 eve egyutt voltunk igy mindenki egy baba erkezesenek bejelenteset varta ;) kiveve, aki tudta. de hat igy szep es kerek a vilag, hogy mindenkinek masak az almai, s azokat koveti!

  3. Szia Vera!
    Nagyon orultem en is a Koreai postoknak, foleg,h most itt vagyunk Shanghaiban, igy mar nem annyira idegen. Eddig mindig vagyakozzasal olvastam, most meg, nagyon orulok neki,hogy ezt igy mas is atlete. Persze Korea teljesen mas lehet,mint Kina….
    Puszi,
    Regi

  4. Regi, szoktam en is olvasni a blogodat, es mig sok minden tenyleg hasonlo, mint Del-Koreaban, addig vannak dolgok, amik viszont teljesen masak Kinaban. Mi Kinanak csak a ‘nyugatias’ Hong Kong arcat ismertuk meg eddig, de az nagyon tetszett! A szmogot leszamitva, az is elhetonek es roppant erdekesnek tunt! Orulok, hogy ti is megtapasztaljatok magatok, milyen egy tavol-keleti kulturaban elni! Biztos bejarjatok majd a regiot, amennyire csak lehet, s lesz mas osszehasonlitasi alapatok is Azsia sokszinu arcarol! 3 evig, akkor biztos maradtok, ugye? Mi meg nem tudom mikor terunk vissza, de beszelgetni szoktunk idonkent rola. Majd lehet meglatogatunk benneteket, amikor a legszebb az ido ra :))

Leave a Reply

