Into the mountains again – city avoiders

Igazabol hetek ota ‘varos kerulok’ lettunk. Az elmult idoszakban gondolkodas nelkul vagy a tengerpart vagy a hegyek fele visszuk az iranyt. Ugy tunik a termeszet nyujtja most a legtobb feltoltodest szamunkra. Mazlink van a hellyel, ahol elunk, hogy majdnem ugyanolyan kozelsegben vannak a hegyek, mint maga a belvaros. Emlekszem meg amikor a seouli lakasunkban ultunk es neztuk a Google Earth adta latvanyt es azt pasztaztuk, milyen lehet Madrid, es hol lesz majd a ceg, ahol Karesz dolgozik. Mielott atkoltoztunk volna eldontottuk, hogy mindenkeppen a ceg kozeleben keresunk lakast, korabban ugyanis mindig ugy alakult, hogy egy-masfel orat kellett utazni dolgozni, amit igy Danival egyutt mar nem szerettunk volna, s eldontottuk, ahol a ceg, ott a lakas is. A hab a tortan mar csak utana derult ki, hogy itt szinte mindenki haza megy ebedelni, igy minden nap egyutt ehetunk, azaz napkozben is talalkozunk legalabb egy orara. Az autopalya tolunk 5 percre van kocsival, egyik iranyba indulva a belvaros fele visz, masik iranyba pedig maris a hegyek latvanyaban gyonyorkodhetunk. Reggelente a vezetes kozbeni Kiss FM radio hallgatasa, a vakitoan kek eg es az elesen korvonalazo hegyek latvanya elottem, szorosan a madridi eleterzeshez tartoznak. Olyan rutin dologga valnak ezek az imprintek, amik beleivodnak melyen az emlekezetbe, ha elhagyjuk egyszer majd a helyet is emlekezunk ra. Ilyen ‘screenshot erzes’ nekem meg tobbek kozott, amikor Seoulban eltunk meg, es minden reggel miutan beerkeztunk Dogok Dong-ba a ceghez, fellifteztem a 20. emeletre, s az asztalom mellett levo hatalmas nagy uvegablakon at latom a modern uvegpalotakat a mogottuk csendesen csordogalo patakkal es a sok-sok zolddel! Honapokig kozvetlen az ablak mellett volt az asztalom (Koreaban gyakran koltoztetik ugyanis a dolgozokat a cegeknel csak egyik asztaltol a masikig, de azt min 4x egy evben). Fantasztikus volt ez a kilatas es vmi kulonlegesen euforikus erzes vett rajtam urra minden alkalommal, amikor beerkeztem. Meg most is kisse hihetetlen visszaemlekezni ra, hogy nyugati nokent bekerultem a ceghez, s bar voltak kemeny ‘meccsek’ a koreai kollegakkal, az ido mindent megszepit ;-)

…es most irany a hegyekbe! Egyszeruen kaprazatosan szep ez a hely meg mindig: a granit sziklak, a sziklakon keresztul csordogalo hegyi patak, amik egy-egy helyen medenceket formalva folynak at a nagy granitokon. Nagyon feltolto volt az egesz hetveget itt eltolteni! Egyaltalan kint lenni ujra a szabadban a tobb napos hetkozbeni eso utan. Legutobb, amikor irtam a Cuenca Alta de Manzanares Parkrol nem emlitettem, hogy az itt talalhato La Pedriza, Europa legnagyobb granit tombje, ami nemcsak geologusok szamara erdekes, de a sziklamaszoknak is felejthetetlen elmenyt adnak, mig az egyszeru kiranduloknak gyonyoruszep vizualis elmenyt es hatteret adnak a turazashoz :-) Ez az UNESCO Bioszfera rezervatumai koze tartozo regionalis park 53.000 hektaron terul el Madridtol eszak-keleti iranyba. Ez az a park, ami lakastol a park bejarataig mindossze 25 perc alatt elerheto! Pont annyi, mintha a varos kozpontjaban talalhato Retiroba indulnank el, parkolassal eltoltott idovel egyutt. Igaz ezuttal is sorban kellett allnunk a park elott, mivel csak meghatarozott szamu auto tartozkodhat egyszerre bent es ezt a gyonyoru idot termeszetesen velunk egyutt minden mas madridi is ki akarta elvezni. De meg most oktober utolso napjaiban is lattunk csaladokat, turazokat, akik bent toltottek az ejszakat is a hegyekben es a patakban mosakodtak, amint annak vasarnap este kifele szemtanui lehettunk :) A parkon belul van egyebkent egy-ket kijelolt parkolo, amiken kivul nem lehet otthagyni az autot seholsem, csak gyalogosan jarhat az ember a tobbi reszen. Pont emiatt annyira elvezheto a tiszta hegyi levego! S ezalkalommal mar az osz jelei is latszodtak mar, bar itt tobb az orokzold, igy vannak helyek, ahol siman keszit az ember olyan fotot, ami akar nyaron is keszulhetett volna.

Szombaton Agiek csaladjaval mentunk, s egy kellemesen elhuzodo hegyi reggeli elfogyasztasat kovetoen egesz nap vandoroltunk a hegyekben, piknikeztunk a nagy granit koveken csobogo patak partjan, s mint mindig, most is talalkoztunk bikakkal, sot pici bikagyerkoccel is ;)

Az elmult idoszakban igy szeretunk mi is leginkabb kirandulni, amikor minel tobben vagyunk gyerekekkel :) Nemcsak azert mert sokkal egyszerubb ravenni a kicsiket is a hegymaszasra, es mert utkozben minden letezo bogarat, faronkot, sziklakovet, botot es ‘caca de vaca’-t :D megneznek, hanem mert jokat is tudunk kozben beszelgetni es nagyszeru a hangulat! Ezert is mentunk vissza vasarnap is, amikor mar Kasiek is tudtak hozzank csatlakozni! Bar vasarnap csak delutan indultunk neki a hegyeknek, amit egy jo hosszura nyult kozos hegyi ebeddel kezdett a harom csalad ket apro es 3 kicsi gyerekkel, igy mire sikerult nekiindulni a hegyeknek mar 4 ora volt es az idoatallitas miatt tudtuk, hogy 6kor kezd sotetedni, igy fel hetig jobb kierni a fak kozul, mielott teljesen rank esteledik. Akkor keszultek az elozo poszt esteledo kepei is. Az aznap keszult korabbi fotok ugyanis vmi ‘varazslat’ folytan egyszeruen eltuntek a kartyarol, amit maig nem ertek. Legalabb 100 kepet egyszeruen elnyelt a gep! Ki hallott mar ilyet? Igy sajnos egy gyonyoru szakaszt nem sikerul most bemutatnom, de ami kesik az nem mulik ;-) Ha esik a ho is megyunk majd, hogy a gyerekek lassanak egy kis havat is, netalan hoembert is epitsunk kozosen vegre! Erre meg nem adatott meg az idojaras errefele…

15 thoughts on “Into the mountains again – city avoiders

  1. Nagyon hangulatosak a hegyi képeid is. Én is nagyon szeretem a hegyeket, bár tény, hogy az utóbbi időben kicsit kevesebbet mentünk, mint eddig. :(
    De ami késik, nem múlik…
    Olyan szép itt is az ősz, ezer féle színek: pirosak, sárgák, barnák. A koreai őszi képeidre emlékeztet engem az idei ősz. :) sok puszi nektek!

  2. Gyönyörű vidék! Ez a hosszú hétvége minket is kirándulásra sarkallt. :)
    Milyen érdekes, hogy Ildikóhoz hasonlóan nekem is a koreai képeid jutottak eszembe az idei ősz színeiről. :) El is mosolyodtam, mikor megláttam a kommentet, hogy nem csak én vagyok ezzel így! :)))

  3. bátrak vagytok!azokon a sziklákon a gyerkőkkel!
    Annyira jó látni Benneteket! Csodálatos avidék, a színek és látom az idő is:)

    • Heni, a gyerekeknek a kenyelmes hegyi ut ‘snassz’, az az izgalmas kaland, ha oriasi gyokereken, sziklakon, csordogalo patakokon keresztul ugrandozunk ;-)) Ugyesek nagyon, mi pedig resen vagyunk allandoan :)) Igy elvezi kicsi nagy :))

  4. Orulok lanyok, ha emlekeztet a szepseges koreai oszre az idei otthoni osz is :) Kuldjetek kepeket nekem is, hogy lassam :)) Koreaban nekem, ami plusz vizualis elmenyt adott a latvanyhoz, azok a csodas tavol-keleti palotak, buddha templomok es pihenok voltak, amiket korbeolelt az a sok piros, voros, narancs szinu juharfa es a gyonyoru levelu sarga ginkgo biloba fa. De szeretjuk itt is, szep, hosszu meleg, es a hazunk elott meg juharfak is sorakoznak, pedig az itt nem jellemzo ;-) ereztek, hogy nekunk arra szuksegunk van :D

  5. Itthon tényleg sokkal cudarabb szokott lenni az idő ebben az időszakban. De idén még most a november eleje is képes meglepetésekre. Ma pl. 17 C jósoltak. És a hétvége is hihetetlenül napos volt, elég volt egy vastagabb polár a bringázáshoz. Talán emiatt a szokatlanul ‘melegebb’ idő miatt olyan szépek most itt Budapesten és a várost övező Budai-hegyek erdőiben a fák, a sárgás-vöröses lombok még megvannak, csak részben hullottak le.
    Nekem az egyik kedvencem a platán, imádom, hogy olyan grandiózus, és közülük elég sok megéli még itt a városban is a matuzsálemi kort is. A gesztenye a másik favoritom, a kórházunk egy hatalmas vadgesztenyés parkban van, így éveken át nyomon követhettem az ablakokból, hogy milyen fantasztikus tud lenni bármelyik évszakban. Lehet, hogy sokan nem is tudják, hogy nemcsak fehér virágú, hanem piros virágú fajtája is van. :)

    Koreához hasonlóan nekem Kína adott egy másfajta élményt a természet élvezete terén. A kínai parkok, magánkertek fái, virágai és a csodálatos pavilonok, a hidacskák, nem beszélve a templomokról, gyönyörűséges harmóniával töltik el az embert. És, aki még értő szemmel is nézi ezeket a kerteket, tudván, hogy melyik növény mit szimbolizál, azoknak gondolom még felemelőbb lehet mindez… :)

    A házatok előtt sorakozó juharfák nagyon szépek lehetnek, gondolom vörös színben pompáznak. :)
    Ha már Koreát is említetted, és a szépséges panorámát a munkahelyedről. Lenne néhány kérdésem, tudod én mindig kérdezek valamit. :)
    Hány évet dolgoztál Seoulban, amikor Danival terhes lettél hány órát kellett naponta dolgozni, egyáltalán mennyire tudták, illetve tolerálták a terhességet. Emlékszem egyszer írtad, hogy a nyugati dolgozók vannak a legfantasztikusabb helyzetben egy koreai cégnél, s ha már valaki tud egy kicsit koreaiul, akkor ‘nehezebb’ lesz a sorsa. Egyáltalán miként viszonyulnak egy cégen belül a született koreaiak a nyugatiakhoz, a női dogozókhoz és a várandósokhoz?

  6. Platan es gesztenyefa rengeteg van itt is. A platan hullajtja le mindig legutoljara a leveleit, es tavasszal az is zoldul be utolsokent. Szeretem en is, szep grandiozusak.

    A tavol-keleti parkok teljesen mas kinezutek igy van, az egy kulon muveszet, ahogy kialakitjak oket, csak csodalni lehet. Bar gondolom ok meg a francia kerteket csodaljak meg hasonlokeppen :))

    2006 augusztusaban kezdett Karesz a SECL-nel, en szeptemberben adtam be a jelentkezesem a nemzetkozi HR reszlegre, ha jol emlekszem oktoberben interjuztattak es par hettel kesobb kozoltek, hogy felvettek :) Nagyon erdekes volt maga az interju, ha erdekel, itt a regi errol szolo poszt: https://sunnywalk64.wordpress.com/2006/11/25/es-jonnek-ujra-a-munkas-hetkoznapok-januartol/
    Valojaban nagyon gyorsan elszaladt az elso felev, mivel kint volt ocsem velunk 3 hetet, ami utan haza sem akart menni :( Mi oktoberben atugrottunk Hong Kongba, es kozben folyamatosan ismerkedtunk Seoullal, meg kornyekevel, ahova a ceg vitt, mivel minden honapban szervezett vmi kulturalis kirandulast az expateknek es csaladjuknak, igy jutottunk el legtobb helyre orszagon belul! Valojaban kevesebb, mint egy evet dolgoztam a cegnel. Mert bar miutan kiderult, hogy terhes vagyok, szerettem volna part-time-ban dolgozni, de az ott nagyjabol teljesen ismeretlen fogalom sajnos. Legalabbis akkor meg az volt, most nem tudom. A lenyeg, hogy a noktol pontosan ugyanazt koveteltek meg, mint a ffiaktol, ami szepen hangzik a ‘nemek kozti egyenloseget’ tekintve, csakhogy ez azt foglalta magaban, hogy ugyanugy hajnalig kellett bent maradniuk dolgozni, es szulni is az asztaltol mentek es nem kaptak ott sem 12 hetnel tobb maternity leave-et :( Akik szules utan is dolgoztak voltak a ‘karrierista nok’, ami Koreaban akkor kezdett el egyaltalan megjelenni. De Azsia egyik legjobb cegenel poziciot senki nem akart elvesziteni, igy ha meg akartak tartani a munkajukat vissza kellett par honap utan menni. Minket kulfoldieket valoban nagyon kedvesen es baratsagosan kezeltek, 8 oranal tobbet nem kellett dolgozni, azonban az ut oda es vissza osszesen majd 3 ora volt es en a 16. hetig szinte csak az agyban tudtam lenni annyira rosszul voltam folyamatosan egesz nap. Nem birtam volna es nem is akartam ezt a tempot, inkabb kihasznaltam minden pillanatat ennek a csodalatos 9 honapnak igy teljesen atelhettem mar elso pillanattol kezdve a Danival valo kozos kapcsolatunkat. Ez szerintem meg is erzodik kozottunk :) Az ott kint eltoltott 9 honap Danival maga a csoda volt, hatha meg elmeselem, hogy anno 8 evesen arrol almodtam, hogy a modern Tavol-Keleten szuljek, ami 20 evvel kesobb valora valt! Eletem egyik legnagyobb csodaja! vagy lehet mar meseltem, akkor elnezest… kicsit megint Korea hangulatba kerultem, mint minden evben novemberben…ez a reminiscing month szamomra…

  7. Írjál nyugodtan Koreáról, én a részemről imádom olvasni az erről szóló bejegyzéseidet. :) Amúgy nagyon érdekes, mert ma kiküldött a rendszered nekem kb.6 koreai bejegyzésedet… pl. Samsungos vacsora
    :) Tényleg írj még és tegyél fel képeket Koreáról. :)

  8. Draga vagy, koszonom :)) mennyivel masabb volt meg anno kintrol irni valoban :) es mi is mennyivel naivabbak voltunk meg :D
    Egyebkent orulok mindig, ha olvashatom a velemenyeket es kerdeseket, szivesen valaszolok rajuk :)
    Nem veletlen, hogy pont ma kuldte ki automatikusan a rendszer a Korearol szolo posztokat, ugyanis ma delelott jottem ra, ahogy kerestem vissza az interjuztatasrol szolo posztot, hogy meg mindig nem masoltam at mindent a regi blogrol, igy most az archive-bol banyaszom oket es amint lehet igyekszem a hatramaradt irasokat is atmasolni, hogy mostmar tenyleg once and for all egy helyen legyen minden :) Bevallom nekem is nagyon jo volt ujra olvasni oket, sok mindenre radobbentett… az meg csak kulon orom, ha ez masnak is oromet okoz ))

  9. Akkor azért nem voltak ismerősek az írások. :))) Úgy emlékeztem- és ezek szerint jól- hogy minden koreai posztodat végigolvastam tavaly.
    Holnap teszek fel a saját blogomba itthoni szép őszi képeket. :)

  10. Igen, mar-mar szinte nekem is ujak voltak :D Aki subscriber a blogra v google reader-ben figyeli, hogy jelenik-e meg uj poszt, az mind latja azt is, ha regieket teszek fel :)
    Varom az otthoni oszi kepeket! Majd vmikor teszek egy-ket varosi oszit is fel en is! szep napot!

  11. Köszi, hogy ilyen gyorsan válaszoltál. Elolvastam az ajánlott bejegyezésedet is. Egy picit reméltem, hogy a terhes illetve szült nőknek kitüntetett helyzet jár. Amit írtál a munkatempóról, az elvárásokról az tényleg kíméletlen, de ezzel nemcsak ez a cég van egyedül… :(

    Azt lehetett akkor tudni, vagy azóta megtudni, hogy egy ilyen cégnek miért éri meg, hogy a nyugati dolgozóik családot alapítsanak, akár le is telepedjenek az országban?

    Emlékszem egyszer meséltél a szüléssel kapcsolatos gyermekkori álmodról. Csodálatos, hogy így megvalósult!!! Koreához való rendkívül szoros kötődésed Dani megszületésével csak hatványozódott. :)

    • Abszolut jogos kerdes Kriszti! Azt kell irjam, mi 5 evvel ezelott, amikor kimentunk, jo helyen voltunk a legjobbkor! Miert? Azert mert a cegnel mi voltunk a legelso nyugati ‘feher emberek’ es ugy kezeltek bennunket, mint vmi ertekes kincset, amit ki lehet fuggeszteni es elmondani, hogy igen mi mar egy globalis ceg vagyunk, ahol nem csupan azsiaiak, de a ‘romantikus Europabol erkezok’ is dolgoznak az o nagy nevu ceguknel! Mint minden, ez is egyfajta lathatatlan versenynek szamitott. Mi voltunk azok, akik ‘szinesitettek’ a ceg arculatat, minket kertek fel ‘reprezentacios’ feladatokra a munkank mellett, hogy a ceg media filmjeben szerepeljunk, hogy biraskodjunk a ceges contesteken es lehetoleg minden globalis fenykepen rajta legyunk. Voltak a cegnel mas azsiai orszagokbol dolgozok is, tobbseguk Indiabol, Fulopszigetekrol es Indoneziabol (akiket sokkal alacsonyabb fizetesert mar at lehetett csalni az orszagba, de eppen olyan odaadoan dolgoztak le a hosszu orakat, mint ok.) Ok azok, akik azon a bizonyos azsiai ranglistan nincsenek eppen a toppon – az egyetlen vetelytarsnak meg tovabbra is Japant nezik. Mert ugye kimondatlan ranglista mindenutt letezik, kontinensen es globalis szinten is es erzodik is. Az europaiak alltak mindenkepp legfelul, megelozven az amerikaiakat is, twisted kapcsolatuk miatt. De mindez rohamosan kezdett valtozni, miutan egyre masra vettek fel mas europait is, s hamar rajottek, hogy az europai bizony nem olyan vegtelensegig lojalis, mint az azsiai (ezenbelul is gondolok a koreaira, japanokra es kinaiakra). Ok meg mai napig is kepesek magukat elkotelezni a legnagyobb es legjobb cegekhez egy eleten at! Nem egy olyan koreai kollegank volt, aki nyugdijon tul is ott ult az asztalanal, bar mar semmi dolga nem volt, de lojalitasat dijazvan nem bocsatottak el, mert egy koreai ferfi ‘semmit’ nem er a munkaja nelkul…azt sem tudja mihez kezdjen… hosszan irtam, de remelem ki lehet venni belole, amit szerettem volna irni.

      Ui: az otthoni eu-i dolgozok munkabeosztasara gondoltal amugy?

  12. Csatlakozva az előttem szólókhoz én is mindig szívesen olvasom a Koreáról szóló posztokat. Érezni, hogy mennyire szerettetek ott élni. :) Éppen ezért én is örülök a most felkerült régebbi bejegyzéseknek! :)

  13. Sticci, en is eszrevettem mar, hogy egy-egy utalas is neha beindit egy hosszabb koreai eszmecseret is a kommenteken belul :)
    Folyamatosan masolom be a meg elmaradt posztokat a kovetkezo napokon, hogy a vegere erjek, s arra gondoltam egy-ket posztot ki fogok emelni es atmenetileg elore teszem, leven, hogy ugyis most jon a november 8., amikor elhagytuk az orszagot 3 eve… ilyenkor teljesen belekerulok en is automatikusan a 3-5 evvel ezelotti erzes es szellemvilagba, ami megneheziti, hogy barmit is irjak Spanyolorszagrol, igy most azt hanyagolom picit atmenetileg….

    jah es ha van kedvetek hallgasatok ezt a gyonyoru koreai szamot, amit 5 eve ilyenkor hallgattam en is :)

Leave a Reply

