…es megint azok a bikak :-)

Vasarnapra nagy kozos turazast szerveztunk ujra a gyerekekkel egyutt, Agiekkal es Kasia-ekkal. Bar eleg spanyolosan, jo masfel oraval kesobb sikerult nekiindulnunk a Peñalares csucsainak, de hat amikor harom kisgyerekes csaladdal indul neki az ember, azt hiszem nem is igen varhato mas ;-) Kulon-kulon mindenki a sajat tempojaban indul neki, de amikor ossze is kell hangolni, akkor van meg mit gyakorolni :-) De ez a szep benne, majd idovel osszeszokik a csapat, mert mindenkinek annyira bejott ez a ‘more the merrier’ tipusu kozos hegyi tura, hogy alig varja mindenki, hogy ujra neki induljunk! Rajottunk, hogy a gyerekek sokkal jobban motivalhatoak a gyalogturara, ha tobben vannak, mert ugyis egymast imitaljak es egymassal vannak elfoglalva, mikozben uton-utfele mindent szeretnek felfedezni :-) Eppen ezert fantasztikusan sikerult a tura! A tura, amit tavaly is megprobaltunk ‘kiscsaladosan’ egymagunk, de nem sikerult. Kozel egy evet kellett varni, hogy ezt a turat vegre megcsinaljuk, de megerte!!!! Minden eddigi hegyi turankat uberelte!!! Azert tobb, mint 2000 meterrol csodalni a tajat es a termeszetet nem mindennapi dolog. 1830rol mentunk fel 2300 meteres magassagba! Pazar volt az egesz utvonal, s kicsit tobb, mint 5 ora volt gyerekekkel megtenni!

Az osz pedig a legcsodalatosabb idoszak erre, s talan minden eddiginel szebb iden, s ismet hosszunak igerkezik, igy remelhetoleg lesz meg alkalom hasonlo kirandulasokra! A szeptember Madridban mindig gyonyoru, altalaban 28-32 fokkal, bar idonkent mar huvosebb (11-12fok) reggelekkel, amiutan jo 15-20 fokot is felkuszik a homerseklet. Az elmult reggelek azonban szinte nyariasan enyhen indulnak, es mint ma is, jocskan 30 fok fole kuszott a homero higanyszala mar a deli orakra. A hegyekben azonban ettol altalaban 10 fokkal huvosebbre kell szamitani. Igy amikor 10kor nekiindultunk, ugy szamitottam, hogy elkel majd a hosszunadrag es pulover! Tevedtem! 12 fok volt, amikor elertuk az 1830meteres indulasi magassagot, de a nap olyan forron tuzott, hogy az elso 10 perc utan lekivankozott mindenkirol a pulover, s kiderult, azok tettek jol, akik napkremmel es rovidnadraggal keszultek! Szamomra mai napig hihetetlen, pedig a harom ev alatt joparszor konstataltam mar, hogy 12 fokban is lehetseges rovidujjuban lenni, mert annyira mas itt a nap ereje – Madridban mindenkepp. Az arnyekban nem, de a napon sokkal melegebbnek tunik, mint Europa eszakibb reszein. S ami kivalatkepp meglepo, jobban lebarnitott a nap bennunket a hegyekben a 20-22fokban, mint a multhetvegi tengerparti hosszuhetvegi 35 fok?!

Barmikor amikor a hegyekbe indulunk mindig megjegyezzuk, hogy olyan, mintha minden madridi kerekre pattana a hetvegeken es mit nekik az 1500 meteres szintkulonbseg, korbetekernek a hegyek kozott fel-le! Profi felszereles, nagy csapatokban es nyomas neki estig! Ehhez lehet ide kell szuletni, de vhogy meg ma sem erzek ra kesztetest, pedig lenyugoz ezeknek az embereknek a kitartasa!

S a bikak. A mi draga, szeretett bikaink :-) Akiket oly jamborsaggal es humorral aldott meg az anyatermeszet, hogy mar-mar azon gondolkozom, legkozelebb tenyleg odamegyek lepacsizni az egyikkel :D Bekesen andalognak a hegyekben, az utak menten;vagy epp allnak meg az ut kozepen, s allitjak le idonkent a teljes forgalmat (soha egy duda szo, hala az egnek!), s teljes nyugalommal nezelodnek. Erzodik, ok tudjak, a hegy az ovek! Mi, emberek, csak latogatoba jovunk, s tartsuk oket tiszteletben :-) Ugy tunik ok a madridi ”szent bikak”, akiknek mindent szabad :-) Hogy hogyan jutott ezeknek az ‘orult delieknek’ anno eszebe a bika futtatas es bikaviadalok szamomra maig kerdojel. Annyira jambor es bekes allatoknak ismertuk meg oket az elmult evekben…. csak az ember kepes megoriteni allatot es egymast :-(

A tura alatt vegig latni vidaman legeleszo bikakat, s azok a magassagok, ahova az ut visz, valoban egy egeszen mas vilag! Nem gyoztunk amelkodni, hogy mennyire meseszep ez a videk. Itt elunk egy csodas nagyvarosban, aminek a belvarosa is valoban lenyugozoen szep, s meg elheto is, de ha picit kintebb megy az ember, ahol mar a termeszet az ur, ott erzi igazan, Isten igencsak szerethette a madridiakat, ha meg raadaskent ennyire varazslatos hegyekkel is korulvette :-) Mar irtam tudom, de ilyenkor erzem kivaltkepp mennyire nincsenek veletlenek, s mennyire jol alakult, amikor utunk Europa ezen sarkaba vezetett!

6 thoughts on “…es megint azok a bikak :-)

1. Ha nem tudtatok volna akkor most elarulom,hogy en is ott voltam ezen a gyonyoru kirandulason le is fenykepeztel ez egy talalos kerdes talald ki hol voltam.Danikam meglepetes ajandekot kapol tolem mar csak 12nap es jovok millio puszi Valimama

2. Fantasztikusak ezek a magas hegyek. A szintkülönbséget és időtartamot tekintve nem kis teljesítmény volt ennyi gyerkőccel! :)

A bringásokat látva, ezek szerint ott is nagy kultusza van a kerékpározásnak. Mi is nagy szerelmesei vagyunk a műfajnak. Norman és Márk is imádnak már tekerni, épp hétvégén figyeltem, hogy közel 2 órát egész jól végigbringáztak, persze kisebb-nagyobb megszakításokkal. És ahogy írtad, hogy a gyerekek mennyire tudják egymást motiválni, a srácainkat is rettenetesen inspirálja az, amikor látják a többi gyereket és felnőttet kerekezni. Most már ott tartunk, hogy a fékek használatát kellene jól megtanulni, mert “versenyeznek” a nagyobbakkal és eléggé be tudnak gyorsulni, aztán kis tudja, hogy hol állnak meg…:)
    Daninak is bejön a kerékpározás, szereti?

3. Tinedzserkent nagy bringas voltam en is, napi 40km-eteket bicikliztem eveken at, de aztan ez az egyetem megkezdesevel elmaradt. Utana legkozelebb pont Cape Cod-on pattantunk minden nap biciklire egy honapon at, mig meg nem vettuk az autonkat, es azzal jartunk dolgozni, es mindenfele a szigeten :-) Itt Madridban van ujra megint bringank, amivel idonkent tekerunk kozosen, de bevallom a turazas es gyaloglas vhogy most jobban esik most. Dani tovabbra is a motorral v az otthon beszerzett fabiciklivel nyomja, en meg futok utana, mellette, ahogy sikerul :-) De ugyesen turazik gyalogosan is, hiszen a hegyekben nincs masra lehetoseg, csak a gyaloglasra :-)