Hippies’ island – Ibiza

Rogton azzal kezdenem, ha valakinek fenntartasai lennenek a szigettel kapcsolatban, erdemes felre tennie! Bennem is volt ellenerzes, amikor a dontes Ibiza mellett landolt, de elfogadtam es a szervezes megkezdodott. Mindenkepp melle vettuk Formenterat is, mert azt hiszem mindharman arra voltunk leginkabb kivancsiak. Nem csoda, amiket mindenhol irnak rola, arra mindenki az lenne szerintem… Eredetileg en Menorcat v Fuerteventurat ajanlottam, hogy odamenjunk a csajokkal, de vegeredmenyben minden sziget erdekel engem is. Azt hiszem kivancsisagi sorrenben megyunk mi is vegig. A 9 foszigetbol mar otot vegigjartunk – 4 more to go :) Izgalmas oket bejarni, mert valahol mindegyik teljesen mas. Vannak hasonlosagok, de minden szigetnek megvan a sajat hangulata, mikro kulturaja, sajat szepsegei, ami miatt erdemes felkeresni!

A szallasunkat Es Canar-ba foglaltuk, ami egy szep es kellemes obol, de mar masnap tudtuk, amikor atmentunk a kozeli Santa Eulaliaba, hogy oda lett volna erdemesebb foglalni, mert kivalo busz osszekottetese van a sziget tobbi reszevel es onnan indulnak direktbe is a hajojaratok is tobbek kozott Formentera is.

Konkretan EZT a helyet ajanlanank szallaskent, mert ez egy fantasztikusan kulonleges hely! Tulajdonkeppen egy hostal, csodas kilatassal a tengerre a domb tetejerol, kaprazatos chill-out erzessel az etterem es a medence korul, teljesen barati arakkal! A szigeten toltott napok egyik highlight-jai koze tartozott az ott elkoltott ebed! A helynek olyan energiai vannak, hogy az ember egybol vmi kulonleges nyugalomnak adja at magat es az egyik legjobb, legemlekezetesebb beszelgetesunket itt folytattuk!

Az egyik Santa Eulaliaban tett setank alkalmaval bukkantunk ra, amikor epp kaptattunk fel a templomhoz, es lefele menet ideultunk be ebedelni. Egy igazi chill-out hely, amivel amugy tele a sziget, hiszen koztudott, hogy Ibizanal es Formenteranal magasabb a Fold energia rezges szintje, aminek hirnevet is koszonheti, ami miatt olyan sokan csabulnak el a hely szellemenek es ragadnak ott orokre. Sot, talan sokan tudjatok is, de a 70es evekben Ibizan volt a legerosebb a hippie mozgalom, aminek nyomai meg ma is megtalalhatoak a szigeten – es ez adja egyik varazsat, a gyonyoru tengerpartok es hangulatos kisvarosok mellett. A sziget egyebkent olyannyira nemzetkozi, hogy minden meteren mas nyelvet hall az ember! Ibiza egyertelmuen nem csak a spanyoloke, hanem az egesz vilagbol jarnak oda. A legkulonfelebb emberekkel talalkozik az ember, a vilag kulonbozo szegletebol! Gyakorlatilag minden uti leirasban megtalalni, hogy az ibizai emberek mennyire toleransak azzal a tobb millio emberrel, akik a szigetre erkeznek minden evben! Sokan egyertelmuen a partyk miatt latogatnak a szigetre, hiszen Ibizan talalhatoak a vilag legnagyobb es leghiresebb szorakozo helyei, chill-out barjai (Pacha, Amnesia, Space, v a Cafe del Mar mint leghiresebb chill-out bar, aminek tobb CDje is van, amiket szeretek :)) fokent San Antonio obleben es Eivissanal koncentralodva. A San Antonio-i naplementek vilaghiruek! Mi nem a ‘bulik’ miatt mentunk, de szerettunk volna egy hamisithatatlan ibizai naplementet megnezni egy chill-out barbol, amire vegul nem kerult sor, mivel annyira sokat gyalogoltunk mindegyik nap, hogy a nap vegere teljesen kifaradtan ertunk vissza a vacsira a szallason, ahonnan mar nem volt igazan eronk visszabuszozni San Antonioba, mivel mi a sziget masik oldalan laktunk. Emiatt meg egyszer mindenkepp szeretnek visszaterni :) Sot, meg fokoznam es egy chill-out hajorol neznem vegig a naplementet :-) Nem tudom mennyire tudjatok, de innen ered a chill-out, a house…es ezek a fele techno zenek. Rengeteg chill-out CD-t adnak ki minden evben a sziget legnagyobb szorakozo helyei. En a jo chill-out zenet  nagyon szeretem es imadom egy-egy kellemes esten, egy pohar borral es barati beszelgetesekkel parositani :-) Ajanlanek is szivesen, ha vkit erdekel, de szerintem ha megcsinalom a videot a ket szigetrol eleve chill-out zenet fogok ala valasztani!

Egesz Santa Eulalia kisvarosa nagyon bejott nekunk, egy egesz napot ott toltottunk es este meg visszamentunk ugyanerre a helyre egy helyi salsa estere :-) Mi csak nezok voltunk, mivel mint kiderult a helyiek rendszeres talalkozo helye volt ez, de annyira jo volt nezni oket, ahogy salsaznak, hogy tisztara Kubaban ereztuk magunkat :-) Fantasztikus elmeny volt! A szigeti elmenyek masodik highlightja!!!

7 thoughts on “Hippies’ island – Ibiza

1. a chill-out-nak melyik ága pontosan? vagy mindegyik népszerű arrafelé? én az ambientet meg a trip hopot nagyon szeretem, de eszembe sem jutott Ibizával társítani képzeletben…ott abszolút csak a house-zal, trance-cel rokonságot mutató zenék a menők, nem? vagy rosszul gondoltam?

jajj hallottam, hogy Formentera nagyon gyönyörű…de nem gondoltam, hogy ennyire. remélem azért majd mallorca is beváltja a hozzá fűzött reményeket :) egyébként mennyire drága arrafelé az innivaló, vagy az étterem? Félpanzióban leszünk, de azért jó lenne tudni…

2. A kellemes ambient-tel talalkoztunk leggyakrabban, de a szorakozohelyeken is megy tobbfele, de annyira nem ertek hozza :-)) nemtom pl mi az a trip-hop, de jol hangzik :D
    Az osszes Balear-szigeten gyonyoruek a partok, bar olyan, mint Formenteran elvileg sehol mashol nincs! Azt tenyleg a karib-tengerhez hasonlitjak! Hofeher homok, felelmetesen turkiz transzparens tengerviz…orult szep! :-)
    Szerintem teljesen valtozoak az arak. Megtalalod az olcsobbat es a dragabbat is. Van valasztek boseggel :) Mi is felpanzioban voltunk, igy reggelink, vacsorank volt, ebedre meg altalaban vmi salatat es grillezett rakot, zoldsegeket ettunk, amit aztan sangriaval oblitettunk le :) ez igy fejenkent sosem volt tobb 15/20euronal – ami teljesen atlagosnak szamit. A lenyeg, hogy csak palackozott vizet igyatok, mert Granadan es Madridon kivul nem ajanlott sehol sem a csapbol fogyasztani a vizet – foleg nem a tenegrpartokon. erdemes nagy 5-6l-es palackokkal venni, amit attoltesz aztan egy kicsibe, amit mindig viszel magaddal :) Mi igy csinaltuk.

3. Még a végén sajnálni fogom, hogy Mallorcára megyünk :P :D á, nem dehogy :)
    Aha..hát akkor mondjuk úgy, átlag spanyol árak vannak :) azért ez még mindig drága az itthonihoz, de valamennyire megnyugtató, hogy a Barcelonában tapasztalttól azért nincs elszállva…köszi a vizes tippet :)

4. Egyebkent at lehet hajozni Mallorcarol Formenterara :-) Bar valoszinuleg nem lenne olcso es tul hosszu lenne, akkor mar erdemesebb lenne ott megszallni egy ejszakat legalabb. Nekunk 2 ora volt csak oda a hajout es 35 euro (ida y vuelta), de majd irok errol is. Max legkozelebb nezitek meg ;-) Ibizat is erdemes latni abszolut, mert rengeteg gyonyoru helye van! Ez a ket sziget a leghiresebb a feher homokos partjairol, azert is hivjak oket Feher-szigeteknek ;) De hidd el Mallorcaban sem fogtok csalodni, gyonyoru! Vera baratnom legalabb 7x utazott mar oda es nem tudja megunni – mert azt sem lehet :)

5. Gyonyoruseges fotok megint…most mar hivatalosan is travel guide-kent hasznalom a blogod lol, a fonokomek most indulnak Ibizara holnap reggel, szoval atkuldtem neki a blog linket, hogy lassa a fotokat es teljesen el volt ajulva milyen szep a tenger ott:) puszi, email tenyleg jon…

• Eszterem, ennek orulok, hiszen abszolut ez a cel, ez az en missziom :-) Bemutatni teljes egeszeben Spanyolorszagot. Annak minden szegletet, s irni rola, mert a legtobbrol magyarul nincs normalis vagy egyaltalan nincs osszeszedett informacio (plane kepek ;-) – en is gyakran spanyolrol es angolrol forditom es teszem hozza a sajat elmenyeinket, benyomasainkat :-)
      S meg most jonnek majd a Formentera-i kepek, amitol meg nekunk is ‘elszallt az agyunk’, olyan hihetetlenul szep szinek uralkodtak a szigeten -azt mondd meg a fonokodeknek, hogy ne hagyjak ki, hajozzanak at, esetleg toltsenek el 1 ejszakat, es elvezzek a termeszetet, homokdunes kristalytiszta tengervizet – Isten ajandeka en mondom ;))