Mi ciudad natal – Szolnok

Otthon eddig nem fenykepeztem. A fenykepezes Koreaba koltozesunket kovetoen kapott nagyobb szerepet – de szerintem ugy altalaban Azsiaban elve ezzel hasonloan lehet mindenki ;) Amikor evente egyszer hazalatogattunk, nem volt idom, hogy fotozzak, de ha meg oszintebb akarok lenni, eszembe sem jutott. Az elso harom evben mindig karacsonykor mentunk haza, igy nem is tudtam volna mit fotozni, olyan szurke es lehangolo volt minden hazon kivul. Legutolso teli emlekem othonrol, amikor 2008 karacsonyan 24 hetesen hazarepultem – en elore, Karesz elvileg csak 3 hettel kovetett volna, amibol aztan csak ketto lett, mert nem birtam, annyira magam ala kerultem a szurke latvanytol – erre nagymamam biztosan nagyon jol emlekszik meg. Azota nem volt lelkierom ujra hazalatogatni telviz idejen. Csak tavasszal v nyaron megyunk, amikor minden szep es zold es meg az emberek is mosolygosabbak :) Valoszinuleg tartom, hogy a terhesseg alatt mindezt fokozotabb erzelmekkel eltem meg, ami mely nyomot hagyott bennem, olyannyira, hogy meg a repulojegyet is hamarabbra kellett valtanunk…vagytam vissza a szines, napsuteses, bar korantsem meleg Seoulba. Azota pedig, hogy Spo-ban elunk sokkal szivesebben maradunk a mediterran nap alatt teli idoszakban, ami azt hiszem nem szorul kulonosebb  magyarazatra. Ezert is volt annyira jo, hogy az elmult karacsonykor a csaladom ki tudott jonni hozzank az unnepekre, mert persze a csalad kozelsege az hianyzik mindig! S mig azt gondolna az ember, hogy Europan belul surubben jut haza, addig nalunk ez nem igy alakult. Valamiert, nem is tudom miert ;)),de szivesen jonnek hozzank baratok es rokonok latogatoba, s ugy alakult megint, hogy tobb, mint egy ev telt el a legutobbi latogatashoz kepest. Karesz egesz konkretan 2009. nyara ota nem jart Mo-on! Az elonye, hogy jobban felfigyelunk az otthoni valtozasokra ;-)

Az elmult evekben ertelemszeruen a szulovarosomban torteno valtozasokat es fejlodeseket tudtuk jobban kovetni, mig a fovarosban 5 eve nem jartunk ugy, mint turista. (Elotte negy evet eltunk fent.) Mindig csak felrohantunk a lakasunkba, osszepakoltunk ujabb es ujabb cuccokat, amiket vittunk magunkkal, es a Varosliget kornyeken kivul nem lattunk semmit. Most ebbe a mini-utazasba belepreseltuk, hogy kicsit turistaskodjunk es az egesz vasarnapot felfedezessel es fotozassal toltottuk a fovarosban :) Kozben eszembejutott, hogy ket evvel ezelott nyaron jartunk a Kopaszi-gaton baratokkal, ami nagyon-nagyon tetszett es ha lehet megyunk majd iden is! Na de a fovarosi fotok elott ugy gondoltam jojjenek kepek a megszepult szulovarosomrol, egy igazi vizivaros hangulataval, raadasul tavaszi oltozetben! :)) Biztos lesz, aki raismer ;-) Teljes album a varosrol itt.

16 thoughts on “Mi ciudad natal – Szolnok

  1. köszönöm, hogy megmutattad avárosunk szépségét, már is jobb kedvvel indulunk ma sétálni;)titokban nem kértek meg reklám anyag készítésére, és mi nem tudunk róla?;)
    puszi

  2. Érdekes, én meg Szöulban lettem mindig szinte depis, mert eddig télen mentünk mindig, és Debrecen viszont télen is gyönyörű, főleg a karácsonyi díszkivilágítással olyan, mint egy kis ékszeresdoboz♥ persze, Szöulban is van itt-ott szép dekoráció, de nem tudtam rá figyelni, mert a belvárosban olyan szerencsétlen járda van, ami még hótaposóban is jégpálya :S meg kocsival utazva összeépülve a települések, szürke épületek egymás után, szünet nélkül szerintem nagyon nyomasztó…

    Ebben az évben viszont volt szerencsém megtapasztalni, hogy Pest sem különb. Az, hogy a Teréz körúton minden második fa volt égősorral felszerelve, enyhén gáz…a Vörösmarty téren kívül télen nagyon lehúzó az összkép.

    Egyébként nem is tudtam, hogy a szülővárosod (nem írom ki, azok miatt, akik nem tudják, hogy mi az :P) ilyen szép hely. Még soha nem jártam ott.

  3. Sajnos én nem ismertem fel. :( De egy Tisza-parti városkára gondolok. Nagyon szép és rendezett. A “szitakötő hölgyek” pedig különösen tetszenek. :)

    • Kriszti, lehet abbol rajossz, ha azt mondom, itt talalkozik a Zagyva a Tiszaval :) es nem is annyira kisvaros ;) de az uj gyaloghid es kornyeke nagyon klassz lett, a szitakoto holgyes szokokuttal egyutt :)

  4. Phie, tudod, az ember a sajat szulovarosarol, jot v semmit ;) En 18 eves korom ota nem elek otthon, de jol erzem magam, ha visszamegyunk; es az utobbi 2 evben valt ennyire hangulatossa, szeppe. A folyopart menti resz szerintem gyonyoru lett, csupa zold es hangulat, ugyszinten a Kossuth ter a kiulos teazokkal es kavezokkal. Szeretem a varosban, hogy erezni a termeszetet, hogy ott folyik a Tisza, a Zagyva, ami ott torkollik a Tiszaba es raadasnak meg a Holt-Tisza partja is ott van horgaszni, napozni, uszni, csonakazni, kajakozni, korcsolyazni ;) A sok viznek koszonhetoen sok a szunyog is, ha nem irtjak jol es idoben :-o ettol az egytol tartok nyaron…

    Seoullal kapcsolatban pedig azt tudom irni, hogy mas ott elni (ket magyarkent plane!), es mas 10 napra ellatogatni telviz idejen…mi mar nyilvan jol ismertuk a varos szines-szagos helyeit, ahova telen is szerettunk elmenni (bar a tel volt a tipikus gasztroturak ideje es kavezokban uldogeleseke baratokkal :)) A kornyek, ahol eltunk is modern es szep volt, mindenutt a hegyek latvanyaval, millionyi hangulatos kavezoval, nagy parkokkal :)) Mi nem panaszkodhattunk egy napig sem. Nem tudom vajon melyik reszen elhetnek a parod szulei, de gyanitom nem a legszebb kornyeken. Oriasi a varos, nyilvan vannak kulonbozo reszei, vagy ami tenyleg szurkebbnek tunik. Mintha egy turista mondjuk Bp-bol csak Kobanyat latna telen :D Bar az meg nyaron sem szivvidito… Seoulban nagy kedvenceink voltak a palotak, a Varoshaza es a patak partja, a Mount Nakrol elenktarulo kilatas, Suwon, Korea House & Namsangol Hanok Village, Myeong-dong es a kilato, meg a BBQ helyeik, Dogok-dong- ahol dolgoztunk!, Insa-dong hangulatos kis teazoi…stb de szerintem, ha vegig nezed az en koreai kepeimet, akkor neked is feltunnek a szinek, amiket mindig kaptam visszajelzeskent is :)) https://picasaweb.google.com/sunnywalk65
    https://picasaweb.google.com/sunnywalk64/Korea#
    Nagyon bizom benne egyszer lesz lehetoseged osszel is ellatogatni majd es kapsz esetleg egy egeszen uj kepet is a varosrol :)) Tel idejen szerintem egyetlen hely sem mutatja legbaratsagosabb arcat, plane, ha meg hideg es esos is epp az ido! Nem ismerek az ismerosok es rokonok kozul egyet sem, akit ne vett volna le a labarol teljesen az orszag, az emberek – bar senki nem telen latogatott oda ez teny :) Vagy ok is ott eltek evekig, mint mi, lasd Manocskaek :)) Ok is imadtak :))

  5. Igen, teljesen más élmények ezek, mert nekem mikor ott vagyok, nincs annyi beleszólásom, hogy hová menjünk. Jó, persze, nem azt mondom, hogy nem láttam szép helyeket, de nagyon sokszor utaztunk vidékre órákig autóval, mert valami dolga volt a családnak, olyan helyekre, ahova sok ember soha nem menne, pont azért, mert nincs ott semmi látnivaló, vagy külföldiként nem lenne miért.
    A vőlegényem családja amennyire betudtam tájolni, egy közepes helyen lakik. Vannak nála jobbak, de sokkal több a rosszabb :(
    Manócskáék nagyon kiváltságos helyzetben voltak, hiszen ő tanár volt, ami ott azért egy nagyon megbecsült foglalkozás.
    Én mindenesetre úgy érzékeltem, hogy Koreában mondjuk egy Debrecen kaliberű városban sokkal kevésbé lehet kellemes élni.

  6. Phie – igen, ebben igazad van, azt hiszem en sem eltem volna Seoulon kivul! Koreaban pedig tenyleg az orvos, a tanar, az ugyved es a mernokok vannak megbecsulve. Vagy, ha vki azt mondta, hogy a Samsungnal dolgozik, megint oriasi belepo volt mindenhova, es eleve felteteleztek az emberrol, hogy biztos vmi ‘nagy agy’, mert oda a koreaiak kozul ugye a legjobb egyetemekrol mennek…a kulfoldi meg eleve mas megiteles ala esik, es mint magyarokat, minket a ket es fel ev alatt, folyamatosan pozitiv diszkriminacio ert! Irtam is anno, hogy ennyire soha nem ereztem meg jol magam magyarkent a boromben, mint ott :D

  7. Halihó:)
    Mi is most hétvégén voltunk otthon, és én is fényképezgettem.
    Mindig szoktam, amikor kimegyünk sétálni. Talán, mert akkor mindig van rá idő. Szerintem is klassz lett a gyaloghíd; szépek az esti képek, amiket készítettél róla, én még eddig csak nappal láttam.
    Otthon a kertben éppen kibontotta a virágait az óriási cseresznyefa, és a barackok is viselték már a rózsaszín virágaikat. Igazi relaxálós tavaszi hétvége volt, a nagy szél ellenére is.
    Szöulhoz és a télhez én is hozzáfűzném a gondolataimat:
    Tényleg úgy éreztem, hogy az otthonommá vált a város, amikor ott éltem. Tök jó volt idegennek lenni egy távoli helyen, ahol általában ez előnyt is jelentett.
    Szerintem ajándék volt az az év. Időnként csak úgy hirtelen eszembe jutnak ottani dolgok, élmények, emberek, érzések, helyek és ez mindig jó érzés.
    Olyan intenzív volt ott élni érzelmileg, valahogy romantikus volt az egész:) a nehezebb és a jó dolgok is egyaránt.
    Imádtam, hogy ott télen is mindig sütött a nap és kék volt az ég. Így a hideg sem számított annyira.

  8. Nagyon szép képeket készítettél a szülővárosodról, ahova én meg főiskolára jártam. :-))
    Nagyon megszépült a város, én akkoriban sokkal másabbnak láttam…. Érdekes lenne visszamenni most, és újra végigmenni azokon a helyeken, ahol akkoriban jártam… Köszi a képeket, Vera!

    • Ha egyszer talalkozunk szivesen zengek rola meg odakat, abban jo vagyok :D
      En elkepzelhetonek tartom, hogy volt mar ott korabban dolgom, mert olyan erzesek keritettek a hatalmaba, ami soha elotte sehol mashol es ezt leirni sem lehet, csupan erezni, atelni. Ezt ereztek a szuleim es Gabor ocsem is…fantasztikus erzes!

  9. Benne vagyok, én meg szívesen hallgatok távoli helyekről beszámolókat. :-) Emlékszem, mikor írtad, hogy milyen nyugalom kerített hatalmába a tetőkertben. :-))
    Én Olaszországgal vagyok így… Mintha hazamennék minden egyes alkalommal. :-)

Leave a Reply

