Egy gyonyoru idoszak lezarasa

Egy gyonyoru idoszakot zartunk le. Danival aprilis 1-en hagytuk abba a szoptatast. Kozel harom evig kapta az anyatejet es iden februartol mar fokozatosan csokkentettuk, majd szepen elbucsuztunk kozosen ettol az eratol. Talan valakinek furcsan hangzik, hogy majd harom evig szoptattam, de nalam ez nem tudatos, hanem teljesen osztonbol tortent, nem volt tervezett, egyszeruen hagytam, hogy az anyatermeszet iranyitson bennunket. Dani szuletese utan bele sem gondoltam vajon meddig fogom tudni szoptatni, az egesz nagyon termeszetesen indult, majd folytatodott, es eloszor 2 eves koraban ereztem azt, hogy talan neha mar egy picit teher, kotottseg, ami szerintem idonkent minden anyaban akar korabban is elojon. Az elmult evek alatt millioszor adtam halat, hogy meg volt ez a lehetoseg, nem egyszer betegsegek idejen, amikor semmi mast nem fogad el szivesebben egy anyatejes baba, mint a mama kozelseget es az anyatejet. Termeszetesen mar regota nem kizarolag anyatejes, egy eves kora ota fokozatosan egyre tobb szilarddal ismerkedett meg, s azt kell mondjam az ovoda megkezdesevel hatalmasat valtoztak etkezesi szokasai is, es szinte mindent megeszik mar. A zoldseges sushitol kezdve, a grillezett halon at, a brokkoliig nagyon sok mindent. A gyumolcsokkel hadilabon allunk, napi tobb deci frissen facsart narancslet megiszik ugyan, de sem a banant, sem az almat, sem mas fajta gyumolcsot nem fogad el, max frissen preselt formaban, esetleg fozelekkent. A zoldsegekbol leves formajaban szinte mindent megeszik, parolt formaban repat, brokkolit, borsot es kukoricat kedveli.

Vegul marciusban kezdtuk el vissza fele szamolni a napokat. Nem tudtam elkepzelni, hogy hirtelen egyik naprol a masikra elvonjam tole a napi adagjat, igy fokozatosan csokkentettuk eloszor napi ket alkalomra, majd az utobbi ket hetben mar csak az esti elalvashoz kapott, egyre kevesebbet. Azota az az igazsag, hogy a papival preferal elaludni. En elenekelem neki ket kedvencunket a Bobitat es a Tavaszi Szel-t, majd keri, hogy papi fekudjon melle es ugy alszik el. Most vegre Karesznak is kijut az odabujos, kozos elalvasi pillanatokbol, amik nem mondom, hogy nem hianyoznak, de mivel meg friss az elmeny, es nem felejtette el teljesen a szopit, most igy allunk. Biztosan fog ez meg valtozni. Nagyon csodalatos erzes, hogy minden problema nelkul ilyen hosszu ideig megadatott ez a kulonleges elmeny, ami csak az anyak szamara adatik meg. Mi azt hiszem maximalisan kihasznaltuk es elveztuk minden pillanatat, es szep kozos elmenykent zartuk le ezt az Erat.

7 thoughts on “Egy gyonyoru idoszak lezarasa

  1. Nahat, megtortent ez a nagy valtozas! Ugyesek vagytok, hogy ilyen szepen zartatok le, es Apa is kiveszi a reszet belole. :-) Ez egyszerre oromteli egy anyanak, es kozben megis kisse szomorkas is, hiszen tenyleg akkora kapocs ez a nagy osszebujas, sajat testbol taplalas. Hu, ha majd mi is itt tartunk majd… Most meg el sem tudom kepzelni, hogy milyen lesz :-)

  2. Timi tenyleg olyan kettos erzes, de ez az ido nekem is elegendo felkeszulest hagyott, hogy ‘serulesek’ nelkul tegyuk le, szerencsere! Azt hiszem az elmult fel evben mar erre keszultem lelkileg, es kerestem a megfelelo utat, hogy tudnank szepen lezarni, de vegul kialakult a mi utunk es igy volt szep es jo :) Szerencsere Danimano bujos fajta, imad olelni, puszilni, igy fenttarthatjuk a tovabbiakban is ezt a fajta szoros kapcsolatot. Remelem az receptoraink is ugyanugy mukodnek majd ezutan is :))

  3. Draga Danikam te nem is tudod,hogy milyen csodálatos szüleid vannak és te egy csodálatos kisfiú vagy és ez a csodálatos kisfiú az én gyönyörű kis unokam. Te tudod, hogy mikor jön el a dolgok ideje.nagyon szeretlek beneteket Valimama.

  4. Minden szavadat at tudtam elni, es tenyleg csodalatosan csinaltatok mindvegig ;)a papival alvas idoszaka valoban egy uj korszak, es nagyon pihenteto :))) puszik

  5. Koszi :)) Orulok en is, hogy megtalaltuk a mi utunkat, mert neha el sem tudtam kepzelni, hogy zarjuk majd…
    es ugye milyen batran osszeoltoztem a marine blue es a sargakiwi szinu felsovel :)) tenyleg ettel mar sarga kiwit, meg edesebb mint a zold!
    Kilinkeltem az uj blogod!
    pusz

Leave a Reply

