Hetvegi HDR tesztfotozas

Nem kell hozza mas, mint egy stabil allvany, megfelelo fenykepezo, amelyik tud HDR fotokat kesziteni es maga a software, ami segit osszevarazsolni az 1-2-3kepet, mikor mennyit hasznal fel az ember. Ahogy en levettem, viszonylag tag ertelmezese van az amator HDR fotozasnak, igy akar egy alulexponalt, felhos idos, se-se-is-is (ahogy anno Aigner Szilard mondta a masnap varhato idojarasra;) single fotobol is lehet HDR-es latvanyossagu kepet kesziteni. Ime:

De ennel sikeresebb es eredetibb persze, ha harom fotot keszit az ember pontosan ugyanarrol a temarol, mm-nyi valtoztatas nelkul, kulonben sikertelen a dolog. Egy kepet alul, egy kepet felulexponalunk, egy a harmadikat pedig  ‘normalisan’, ez adja majd a HDR eredmenyt, ami igen futurisztikus es szurrealis kepelmenyt adhat az embernek, ha jol csinalja az ‘alkoto’. Egyelore ettol meg messze jarok, es nemi kihivast jelent Danival egyutt nagy allvannyal, neki indulni, mozdulatlanul pontosan fotozni haromszor ugyanazt a temat, de majd belejovunk ;-) Azt latom rajta, hogy egyre inkabb erdekli ot is a fotozas :-) Madridban jelenleg hideg, am hihetetlen gyonyoru napsuteses ido van, felho nelkuli kek eggel, ami konkretan ebben az esetben nem annyira elonyos, mert sokkal dramaibb egy HDR kep, ha felhos az eg… Ugye, most meg a borult eg hianyzik ;)) A hetvegi temak tehat nem voltak tul izgalmasak, de gyakorlasnak megfeleltek:

A kovetkezo harom kep a vasarnap delelotti Sierraban tett korutunkon keszult, bar a minusz 1-2 fokok miatt csak en ugrottam ki alkalmankent az autobol es vegul csak egy helyen szalltunk ki, Buitrago de Lozoya faluban, egy rovid setara es mindossze harom allvanyos kepre ;) Tavasszal a hely amugy csodalatos lehet, a Lozoya volgyben szetszortan fekvo meses kisfaluk felfedezese meg var bennunket, amit Madrid tartomany egyik legszebb reszenek mondanak. Bar egesz Madrid korul csupa-csupa termeszet van, hegyekkel, csordogalo patakokkal, folyocskakkal, legeleszo bikakkal es sziklas, koves orokzold & lombhullato tajjal, termeskoves, palatetos kisfalukkal, varakkal es mudejar stilusu templomokkal. Tenyleg mintha egy nagy termeszeti park kozepen fekudne ez a varos, ami vegsosoron igaz is :-) Szeretem nagyon, de talan nem nagy titok, ha leirom, hogy engem eleg sok helyen lepottyanthatnak es egesz biztos meg fogom talalni a szepseget a kornyezetemben, ez eddig nagyon jol ment. Osszessegeben igen halaskozonseg vagyunk :-)

Buitrago de Lozoya

9 thoughts on “Hetvegi HDR tesztfotozas

  1. Ez nagyon érdekes élmény, és örülök, hogy Dani is élvezi. Nagyon édes az kép, ahol a fotóállvány cipelésében segédkezik. :)

    Rám a HDR fotók egyébként kettősen hatnak. Egyrészt nagyon szépnek látom, ugyanakkor egy picit hátborzongatónak. Ez utóbbi különösen felhős képekre érvényes. Gyönyörűen kirajzolódnak a felhők, a térbeliségük szinte megfoghatóvá válik, de egyben mintha rá is nehezednének a tájra vagy éppen olyan vihar előtti hangulatot árasztanak. Mindenképpen izgalmas kísérletezés. Nekem egyébként azok a fénykép tetszenek leginkább, ahol régi épületek magasodnak – itt pl. a 3. kép -, és a házaknak különös varázsa lesz a fotón a HDR technikától. :)

  2. Szia Kriszti, igen ez a tone-maping hasznalatan is mulik. En sem szeretem tul erosen hasznalni, es tenyleg vannak HDR kepek, amik mar szinte nyomasztoan hatnak, de nekem nem ez a celom, inkabb maga a kiserletezes es ez sokszor latvanyosabb borult idoben. Egyelore nem jutok el tanfolyamra, magamra szamithatok, ami annyibol hatrany, hogy nem tartom magam jo autodidakta tanulonak, mert alapvetoen tarsasagban, csoportban szeretek tanulni, annal is inkabb mert baromira vizualis tipus vagyok. Szeretem, ha elottem mutatjak meg, milyen opcioval, mit lehet elerni. Na hat ehhez max annyira tudok kozelkerulni, ha a youtube-on keresztul keresek fotos oktato programokat :) Nem ugyanaz, de vmit er.

  3. Az en kedvencem a templom, alulrol a masodik, meg azt hiszem a Plaza de Oriente, a kiralyi palota elott felhos ter :) egyutt keszitettuk :) van egy kepem, amin te vagy Patrikkal, majd atkuldom! es irok is hamarosan, meselek! puszi

  4. Nagyon szépek :) nekem is meghoztad a kedvem, majd Photoshopban kísérletezek, ha lesz megfelelő alapanyag :) bár nem tudom, egy kompakt géppel mit lehet elérni…remélem azért az is érdekes lesz.

  5. Szia Verácskám! Hetek óta nem kapcsoltam be a gépet, s most ámulva látom, hogy megint elszáguldott mellettem a világ. Mi a jó csuda az a HDR??Eddig is gyönyörűségesek voltak a fotóid, nem értem mit kell még rajtuk bütykölni? No, de sokmindent nem értek én már…A hozzászólásokból látom, h. egyes képeid így – ezzel a technikával – nyomasztólag hatnak. Én is érzek ilyesmit, de az igazat megvallva, máskor is volt már olyan képed, ami megborzongatott. Emlékszel? Úgy látszik, nekem ehhez nem is kell a technika ördöge…

Leave a Reply

