Oszi Madrid – napi kepek a belvarosbol

Miutan egesz keso delelott es kora delutan a varosban setalgattunk – Dani motorozott – dobbentem ra, hogy sehol egy szinesfa, mint amirol az elozo posztban irtam. A kis gepet vittem, mert szerettem volna lencsevegre kapni egy-ket sargulo oszi fat, de azt tudtam, hogy komoly oszi szineket ilyenkor meg nem varhatok, majd csak novembertol. Azonban olyba tunik, hogy egyelore csak a gesztenyefak kezdtek meg oszi szinekre valtani lombkoronajukat, meg az a par csenevesz juharfa, amit a kornyekunkon ultettek. A tobbi fahoz meg hirbol sem ert el az osz, pedig mar oktober kozepet irunk. Gesztenyefak pedig elsosorban a Retiroban vannak, s nekem 2-3 hete ez tunhetett fel, amikor elhaladtunk a nagy park mellett, ergo a kesobbi kovetkeztetes. A varos tele van ugyan hatalmas platanfakkal, de ezek meg uden zoldelnek, az orokzold novenyekkel egyetemben. Bar itt Madridban is letezik a negy evszak, csak itt korabban kezdodik a viragzo tavasz, hosszabb a forro nyar is, ami miatt meg az osz kezdodik kesobb, es a tel enyhebb es rovidebb, mint otthon megszoktuk, es joval tobb a napos orak szama. A teli honapokban is elofordulnak 20 fokos homersekletek atmenetileg (2008 decembereben meg volt, amikor rovidujjuban setaltunk, ugyszinten mar februarban is!)  Szeretem az evnek ezt a fajta felosztasat, s tetszik, hogy meg keso osszel es telen sem tunik koparnak vagy szurkenek a varos, mert mindig vannak orokzoldek, amik eletet, szint adnak. Egesz biztos kevesebben szenvednek depresszioban is errefele, de csak rajuk kell nezni, latszodik, hogy nem tartoznak az aggodos nepek koze ;-)

Mindossze ezt a harom fat talaltam, ami oszi szineket mutatott a belvarosban.

Ez az az idoszak is, amikor az emberek a legvegyesebben oltozkodnek. Van, aki rovidnadrag+rovidpolo+csizma komboban (alabb a kutyat simogato kislany pl.), mig mellette mondjuk egy idos hazapar halad el kabatban, vastag salban. Es ma csak 18fok van Madridban, ami igaz, a napon ennel joval tobbnek erzodik. Ilyen Madrid igy osz kozepen.

7 thoughts on “Oszi Madrid – napi kepek a belvarosbol

  1. Mi éppen ma sétálgattunk és gyönyörködtünk a sárga-vörös-barna-bordó fa koronákban.És ahogy a nap rájuk sütött, csodálatos volt!
    sajna gép nem volt nálam.

  2. Gondolom, hogy szep. Amikor sut a nap lehet is elvezni! A korabbi fotoidon is csodalatos volt!
    Itt meg varni kell raszerintem par hetet, hogy beinduljanak az igazi oszi szinek, de utana karpotol majd bennunket is :))

  3. Szia!

    Már régóta olvasgatom a blogodat, akkor kezdtem, mikor még koreában laktatok. (A vőlegényem koreai, így direkt koreáról szóló blogot kerestem.)Ezen a nyáron jártunk Barcelonában, és Spanyolország nagyon megtetszett, úgyhogy most még emiatt is nagyon érdekesek az írásaid :) azt szeretném kérdezni, régóta furdalja az oldalamat a kíváncsiság, hogy Spanyolországban mi a helyzet a fűtéssel? Olvastam, hogy Olaszországban nem nagyon van, mint ahogy Koreában is csak max. 10-15 fokot tartanak a lakásban( és így én ott mindig megbetegszem, ha télen megyünk :S) . Ugye Spanyolországban rendesen fűtenek?

    minden jót és kíváncsian várom a következő bejegyzéseket :)

  4. Szia Zsofi!
    Erdekes, amit irtal, hogy mindig fazol Koreaban, mert nekem Seoulban mindig az volt telen a gondom, hogy mindenhol ‘tulfutenek’ :) Tradicionalis ettermekben es a modern lakasokban is padlofutes volt, es mindig jo meleg. A boltokban pedig tulsagosan is. Nem sok, de par koreai lakasban megfordulva sem faztam soha sehol, de el tudom kepzelni, hogy regi epitesu hazakban ez bizony elofordulhat.
    Itt is az a helyzet, hogy a modern epitesuekbe ma mar tesznek futest, itt Madridban es Eszak-Spo-ban mindenkepp, de a belvarosban sok helyen vannak alberletek, ahova a tulaj utolag sem szereltetett futest, igy elektromosan kell futeni. A tengerpartokon szintugy, minel delebbre mesz, annal biztosabb, hogy megkevesbe lesz futes, ott is inkabb elektromosan futenek, vagy csak ‘taknyosak’ egesz telen. Alicante es Almeria korul a legszarazabb telen, delebbre tobbet esik, es Tarifatol lentebb a szel miatt kimondottan hideg tud lenni futes nelkul. Ocsemek pl. Barcelonaban eleg sokat fagyoskodtak telen a kis elektromos futotestukkel, mert ok belvarosban, regi epitesu hazban bereltek lakast, de szerintem a modernekben mar ott is van futes.
    Egyebkent hova jartok Koreaba es neked hogy tetszik az orszag es a kultura?
    Nektek is a legjobbakat!

  5. Szia!

    Köszi szépen a gyors és részletes választ :)
    Koreában Szöulban jártam eddig csak, mert ott laknak a vőlegényem szülei. Igen, emlékszem, hogy a metrón is milyen meleg van, de igen, ők ilyen régi típusú házban laknak, szóval akkor biztos azért van hidegebb. Tetszik Korea, persze nagyon érdekes, és nagyon segítőkészek az emberek, de nem tudnék ott élni, ebben biztos vagyok. Nagyon kicsi ott a mozgástere egy európai nőnek átvitt, meg valódi értelemben is. A spanyol nők mennyire emancipáltak? Megint csak Olaszországhoz hasonlítva, ott ugye a déli területeken nem nagyon dolgoznak. Neked nehéz lenne ott munkát találni?

  6. Szia, igen Seoulban hosszutavon nem tudtunk volna sajnos mi sem maradni. Azt hiszem erre mi is a legjobb idoszakban jutottunk ki, hiszen akkor meg fuggetlenek voltunk, nem volt szukseges a koreai nyelvtudas es en is tudtam munkat vallalni a cegnel, ami egyebkent europai no szamara szinte teljesen eselytelen. Ott is, es azt kell mondjam, hogy itt is, a kapcsolatok szamitanak leginkabb! Anelkul baromi nehez. Itt a nagyon magas munkanelkuliseg miatt, kulfoldikent nagyon nehez talalni, sokan mennek haza, mert eljottek szerencset probalni, de nem sikerult nekik munkat talalni es elfogyott a penz…En, egyelore Dani mellett nem is tudnek munkat vallalni, hiszen amig csak par orat van az oviban, minden heten 1-2napot lebetegszik, nincs az a munkavallalo, aki felvenne…raadasul alacsonyak nagyon a fizetesek, arra lenne eleg, hogy kifizessuk belole az ovit :-/ A nok, ahogy delebbre megyunk tenyleg kevesbe dolgoznak, de emancipaltak, csak ugyanakkor alulfizetettek is a ffiakhoz kepest. Ha Karesz munkaja nem lenne ilyen jo es keresett itt is, akkor szerintem vissza sem jottunk volna Europaba…

  7. Szia!

    Hát manapság tényleg sehol nem könnyű :( de mostmár hosszabb távra terveztek ott, nem? Ha megtanulsz spanyolul és Dani is megszokja az ovit, akkor jobb munkát is találhatsz te is!(?)Tök aranyos lehet, ahogy keveri a nyelveket :) Én mindig azon aggódom, hogyha majd gyerekünk lesz, jobban megtanul koreaiul mint én, az apjától, és nem fogom érteni amit mond :D mondjuk valószínűleg ez fordítva is megtörténhet, hogy az apja nem fogja érteni :P

Leave a Reply

