Reggeli illat

Ma reggel, ahogy elhuztam az ablakot a nappaliban, hirtelen megcsapott egy nagyon ismeros illat. Egy illat, ami a novemberi seoul-i levegot jellemezte. Huvos, kisse kodos, szurt napfenyes es edes fahejas illat, ami az utcai arusoktol jott mindig, akik azt a finom kis fahejas palacsinta/pita szeruseget arultak, amit mi is mindig szivesen vettunk egy-egy csiposebb keso oszi/teli napon. Hihetetlen! Tudni kell rolam, hogy  erzekeny szaglasom van es az illatok velem maradnak, viszem oket magammal mindenhova. Minden helynek van egy-egy jellemzo illata, amit szeretek rogziteni. Pontosabban, ha szeretek, ha nem, rogzulnek maguktol ;) Az adott orszagok legkedveltebb parfumjeirol is felismerek neha egy-egy turista csoportot, hogy ez epp nemet, francia vagy orosz.  Ennek a haromnak peldaul szerintem nagyon tipikus es felismerheto ‘vedjegy illata van’.

Mindenesetre ezt a fahejas illatot meg itt Madridban sosem ereztem elotte. Bar az is igaz, hogy juniusban ilyenkor min. 30 fok van +napsutes, naptej es medence illat, helyette egy hete ujra tavasz van, eloszor 15 fokkal, most 20 fokkal, es a het tovabbi reszeben 25 fokkal. Talan jovoheten visszater a nyar is es a mar megnyitott medencek is hasznalatba kerulnek.

De todos modos, most elbucsuzunk egy idore a Costa Blanca napsutotte kepeitol es visszaterunk Madridba. Megkaptam, koszonom szepen!, Klaritol es Zolitol, kedves epitesz baratainktol, az epitesz szemmel megirt madridi beszamolot, ami szerintem nagyon erdekes, es remelem nektek is az lesz olvasni. Szoval hamarosan jovok az o posztjukkal, ami utan pedig majd az iden 100 eves Gran Viat szeretnem bemutatni nektek, kepekkel. Annak ellenere, hogy a varos legforgalmasabb utcaja, en meg sosem lattam hasonlot sem, ahol ennyi, de ennyi grandiozus epulet sorakozna egymas utan. Egy unalmas epulet sincs kozte! Engem minden egyes alkalommal lenyugoz, ha vegig setalok rajta.

Pues, hasta pronto!

7 thoughts on “Reggeli illat

  1. Érdekes, amit az illatokról írtál. Én is kiszimatolok mindent és minden élethelyzetnek van egy illata, ami arra fog emlékeztetni szerintem életem végéig. Például a mai napig emlékszem az óvónénim parfümjére és ha valaki elmegy mellettem ilyen illattal, akkor bevillannak az ovis képek. Ugyanígy van ez Spanyolországgal, vagy Hollandiával is.
    A legviccesebb, hogy van egy bizonyos tusfürdő, amit egy elég húzós vizsgaidőszakban használtam. Ez azóta beégett az agyamba és ha véletlenül megint olyat veszek, akkor bizony bevillan a vizsgadrukk :-)))

  2. En is pont ilyen vagyok :D Van olyan parfum, amit pont azert nem hasznalok, mert esetleg vmi kellemetlen elmeny fuz hozza (mar eletem vegeig ;). Egy-egy orszagnak, varosnak, helynek, helyzetnek is rogzulnek az illatai, ami idonkent bevillanak, amikor ujra erzem. Erdekes ez nagyon :) A helyedben azt a tusfurdot lehet nem hasznalnam mar ;) Bar egy termeszetes mertekig igen inspiralo is tud lenni a vizsgadrukk erzese, kiben mit hoz elo :)
    Barcelonarol milyen illat jut eszedbe?

  3. Ami most hirtelen eszembe jutott, az az, amikor a tenger illata keveredik a város illatával. Valahogy a levegőben volt egy illat, ami csak arra a városra jellemző. Meg persze vannak olyan illatok is, amik az ottani lakáshoz, vagy a munkahelyemhez kötődnek. Nagyon érdekes dolog ez. :-)))

  4. Kerdes 1: Minek volt akkor vegulis fahej illata? Kiderult, honnan jott az illat? Kerdes 2: Melyik a tipikus oroszokra jellemzo parfumillat? (itt is sok az orosz, csak hogy confirmaljam:))LOL

  5. :DD Valasz 1. ”Edes fahejas illat, ami az utcai arusoktol jott mindig, akik azt a finom kis fahejas palacsinta/pita szeruseget arultak, amit mi is mindig szivesen vettunk egy-egy csiposebb keso oszi/teli napon”
    2. intenziv/nehez kesernyes kisse pacsuli illat (ha draga akkor is ilyen az illata a parfumnek, amit sokan hasznalnak) -az en orrom szerint legalabbis es eddigi felismert tapasztalataim alapjan :D Szerinted?

  6. Ja, marmint Madridban minek volt fahejas illata? Nem tudom, talan a sarki peksegbol fujta pont ide a szel az illatot, bar nem sok fahejas peksutit ettem meg itt ;) Valahogy egyutt a borongos oszies ido, a fahejillat es az eles levego alkotta ezt a nosztalgiat :))) Ma ujra meleg van viszont, yippie!!!

  7. A Gran Vián naponta végig tudnánk sétálni, és mindig olyan, mintha akkor először mennénk rajta végig….

Leave a Reply

