Calpe

A szallasunk Calpe-ban, a Penyal d’Ifach sziklanal volt, az Apartamentos Esmeralda Suites-ban, amit Karesz talalt meg a booking.com-n keresztul. Nagyon szuper volt, ezert is merem ajanlani. Ket halo, ket furdo, teljesen felszerelt konyha, nappalibol nyilo, tengerre nezo nagy terasszal. S mindezt teljesen hihetetlen aron, 66euro/ejszaka. Nem vicc, az egesz apartman kerult ennyibe, het fo (4 felnott+3gyerek) szamara! Szerintunk Mo-on nem lehetne talalni ennyi penzert a Balatonon apartmant, es raadasul ez a spanyol tengerparton volt. Hozzatennem, itt is leginkabb szerencse kerdese, hogy ennyire jo aron talaljon az ember, ez azert nagyon kiveteles volt, nem ez az altalanos.

A teraszrol a naplementeben gyonyorkodhet az ember, mig a halobol a napfelkeltet nezheti, felteve, ha kepes olyan koran felkelni ;-)

Calpe-ot valojaban az impozans Penyal szikla teszi kulonlegesse, ami tobb, mint 300 fajta vadnovenynek ad otthont, es ahonnan fantasztikus kilatas nyilik a Costa Blancara. 1987 ben nyilvanitottak termeszetvedelmi terulette, elotte magankezben volt. Amit azonban a spanyolok elrontottak szamos tengerparti szakaszon annak nyomai itt is megjelennek;  a tenger kozeleben tobb magas hotellel beepitettek be a partot. Szerencsere ez nincs mindenhol igy, talalni igazi gyonyoszemeket a kozelben is (Altea, Xabia, Moraira, Denia…etc)! Bar Calpe-nal is viszonylag beepitettek, kozel sem annyira, mint peldaul Benidormnal. Par szaz meterre a parttol megtalalhatoak a gyonyoru villasorok is, amik sokkal baratibb kepet adnak az idelatogatoknak. A masik jo pont itt, hogy inkabb nemet es francia turistak vannak,  vagy az ‘intelligensebb’ (no offence) es csalados angol turistak, akik nem azert jonnek ide, hogy szetbulizzak a leegett fejuket (lasd Benidorm), hanem igazi csaladias, tiszta es baratsagos hely. A kozelben talalhato egy isteni nemet pekseg is, minden reggel friss pekaruval nagy valasztekban. Ott reggeliztunk, vagy hoztuk el a reggelinek valot es kavet mi is :)

Mi teljesen elegedettek voltunk az apartman hotellal es a kornyekkel is. A hotelhez tartozo medencekkel, a tengerparti setannyal, tiszta tengervizevel, homokos es kavicsos partjaival. Valoszinuleg masnak sem okozna csalodast. S, hogy mit erdemes megnezni a kozelben, arrol szoljanak a tovabbi posztok, amikben bemutatom a mi costa blancai kedvenceinket.

5 thoughts on “Calpe

1. Erdekes, hogy pont a Calpe-i bejegyzest linkelte be a travelline.hu, hogy olvassatok el, mert egyertelmuen kitunik a tobbi Costa Blancas bejegyzesbol, hogy nem ez a kedvenc helyunk, es nem is ez alapjan szandekoztam bemutatni ezt a partszakaszt. Szerintem, ha ez ember a tobbi ehhez tartozo bejegyzest is elolvassa, akkor kicsit teljesebb kepet kap a spanyol ‘Feher-partrol’. Ez az egy bejegyzes alapjan engem sem gyozott volna meg, hogy irany Spanyolorszag!

2. Mi tavaly nyaraltunk ebben a térségben (Alicante-ban de kirándultunk Calpe városába is), kisgyerekkel, abszolút pozitív csalódás volt. Színvonalas és megfelelő árú szállások, tiszta tengerpart (semmilyen ipar a környéken, színtiszta víz), mindenhol parkok, játszóterek, vendégszeretet, isteni zöldségek, gyümölcsök, hangulatos kisvárosok, tengerparti nyaralóhelyek… Többször jártam már Spanyolországban, minden más eddig csalódás volt, de ez a térség tetszett és visszamennék. Akkor válaszd, ha igazán pihenni szeretnél, mert túl sok kulturális látnivaló nincs.