Vietnamese Pho

Minden nemzetnek meg van a maga ‘huslevese’. Eddig mindegyiket szerettem, amit kostoltam, de amik magasan viszik nalam a primet: az anyafele pulykanyakleves, a koreai Kalbi Tang es a vietnami Pho leves :-) A legutobbit korabban mar leirtam, de azt hiszem nem eleg reszletesen, pontosan hogy is keszul ez az isteni forro fuszeres leves, aminek a lelket a gyomber es a kulonleges fuszerek adjak, mint anizs, kardamon, fahej, koriander, szegfuszeg es edeskomeny.

Ezuttal tehat tiszta zoldsegle alapbol keszult a leves: 4-6dl.  A sutobe tettem grillezni 210fokon 30 percre ket fel hagymat es ket fel gyombert, amik igy meg intenzivebb izt adnak a levesnek. Felidoben megforgattam oket. Mikor kesz lettek, hozzadtam a zoldsegleveshez, es beledobtam a fuszereket: 1 nagyobb fahej darabot, 1ek koriandert, 1 ek edeskomenymagot, 1 csillaganizst, 2 kardamont es 6 szegfuszeget (ezeket lehet egy kis fuszeres zacskoban is a levesbe dobni, en inkabb a vegen leszurtem az aranysarga levet.) + 1ek nadcukor. Az egeszet kb egy oran at  erdemes kozepes langon foni hagyni, hogy minden fuszer hozzaadja a magaet. Mikor mar majdnem kesz a leves, egy kulon labosban forrasban levo vizhez adjunk egy maroknyi rizstesztat, (ezt kozvetlen talalas elott keszitjuk mindig frissen) ami 5 perc alatt meg is fo. Leszurjuk es szetosztjuk a tanyerokban. Ezutan a teszta leveben megparoltam 5 percig a Bok Choy (kinai kaposztat). Ezt is szetosztottam a tanyerokban. Hozzadtam egy-egy felmaroknyi friss szojababot (bean sprouts) es ezekre ontottem ra a forro leszurt fuszeres levest. Izesiteni lehet meg friss koriander levellel, lime darabkakkal, halszosszal (fish sauce) es chillivel, aki csiposebben szereti.

3 thoughts on “Vietnamese Pho

  1. Ó, ennek a receptnek nagyon örülök, mert mi vegák vagyunk. És állandóan vadászom az ázsiai vega finomságokra. :)
    Spanyol vega étel is érdekel, ha esetleg rábukkansz valami igazán jóra. Bár nem könnyű, mert tapasztaltam, hogy a spanyolok nagy húsevők. :)

  2. Ez tenyleg igy van. A spanyolok nagy husevok, de rengeteg zoldseget es gyumolcsot is esznek mindenhez! Nem tunnek elhizottnak sem egyaltalan. Az egeszsegi allapotukrol nem tudok ugyan nyilatkozni, nem jartam meg utana ;)

    Sok inyencseg es finomsag van, amit husnelkul keszitunk el mi is, azokat a vega/husnelkuli etelek kategoriaban is megtalalod, ami folyamatosan bovul, mert egyre tobbszor fozok en is csak zoldsegekkel, quinoaval, csicseriborsoval dusitva :)

  3. Pingback: Thai Laksa Soup « Living here and there

Leave a Reply

