Epres joghurtos Blini & Epres joghurtos torta

A hetvgen megeheztunk egy kis nyalanksagra, de mivel karacsony ota probaljuk kerulni a kakaos, csokis sutemenyeket, ezert inkabb egeszsegesebb formaban keszultek most a desszertek, amik mar kinezetre is meghozzak a tavaszt az ember sziveben. Szerintem ;)

Blini, az orosz palacsinta, amit esznek edesen es sosan is, utobbit pl. kaviarral, lazaccal es sajtkremmel, vodkaval leoblitve ;) Recept hozza tobbfele is letezik. Elesztovel es anelkul. Sashenka baratnom is keszitett nekunk nem egyszer, o az edes verziot, eleszto nelkul, amit azert szerettunk, mert enyhen edes natur joghurtot tettunk csak ra, ahogy naluk szokas. Mivel turot nem lehetett kint kapni, szamomra teljesen potolta a savanykas iz a turos palacsintak hianyat :) Az alap ugyanaz, mint a hagyomanyos magyar palacsinta receptje (tojas, (teljes orlesu)liszt, pici so, pici (nad)cukor, tej es olaj a suteshez), csak a blini tesztajaba tesznek meg egy kanal vajat is, + elesztot, de ezt nem mindig. Ha teszunk bele, akkor  egy orat pihenni hagyjuk, hogy megkeljen a teszta. En most ezt a valtozatot keszitettem ugy, hogy a tojas feherjet is felvertem  kulon kemenyre es csak a vegen adtam hozza a tesztahoz, igy habosabb allagot kaptam. A natur joghurtba cseppentettem par csep Maple syrupot (juhar szirup) es rapakoltam a feldarabolt friss epreket :)

Mandulas torta, joghurttal es eperrel

100g liszt; 100g orolt mandula; 100g barna cukor

1cs sutopor; 1zacsko vanilias cukor, 1 ek kakaopor (opcionalisan) 1tojas; 1dl olaj; 1,5dl joghurt; 1 narancs heja beleszerelve

Kremhez: 25dkg Philadelphia kremsajt+2dl joghurt+ juhar szirup/1ek cukor

Disziteshez: friss felszeletelt eprek

Elkeszitese: Minden hozzavalot osszekeverunk, beleontjuk egy kerek tortaformaba es 170 fokon 25-30 percig sutjuk,  addig, mig a villahoz mar nem ragad a teszta. Ha kihult, megkenjuk  a kisse edes joghurtos-kremsajttal es eperrel diszitjuk. En par granatalma magot is tettem, mert epp volt itthon.

2 thoughts on “Epres joghurtos Blini & Epres joghurtos torta

Leave a Reply

