Bero y Caroline

Ez a legkozelebbi, amit a poharunkra irnak altalaban avagy ejtik ki a nevunket. Bar Karesz a fenti kepen lathato okok miatt mar a Carlos nevre is hallgat, mivel ugy tunik senki nem erti a rendes nevet. Sem itt, sem mashol. A Karoly-bol mindig Caroly vagy Caroline lesz. Volt mar ebbol galiba korabban is, peldaul amikor  Cape Cod-ra mentunk dolgozni es ket lanyt vartak: Veronikat es Carolinat :D A multkor mar azon kezdett el gondolkozni, hogy nevet valtoztat ;) mert nemzetkozi korokben nem a ‘legidealisabb’ a neve :-o A Karesz-t sem ertik, mert spanyolul es angolul is van (ugyanaz) jelentese amit szinten nem szeretne, ha raragasztananak. Nekem egyszerubb, mert en a legrosszabb esetben is csak Bero leszek, mivel a ‘V’ betut B-nek ejtik.  Ezt mar Koreaban is volt szerencsem megszokni, mert ott is B-nek ejtettek a ‘v’-t, sot volt, hogy az ‘r’ helyett ‘l’-et ejtettek…hagy ne irjam le minek hangzott a nevem :-S Mar megszokasbol eleve ‘Bera’nak ejtem en is a nevem, na meg a hatekonysag erdekeben ;)

Szoval igy jarunk mi ;) Daninak mennyivel nagyobb szerencseje van, mivel a Daniel nev itt is nagyon nepszeru es pont igy becezik is, Dani :-)

Gondolom nem egyeduli eset, hogy viccesen vagy epp tragikomikusan ejtik az ember becsuletes nevet, amikor kulfoldon van :) Kivancsi lennek…

18 thoughts on “Bero y Caroline

  1. Nekem is mindig el kell magyaraznom, hogy mi a helyes kiejtese a nevemnek. A rokonsag meg 5 ev utan sem tudja melyik szotagon a hangsuly…eleinte nagyon zavart, de mar kevesbe foglalkoztat. Engem jobban zavar, amikor pl. leszinyoraznak harmincegynehany evesen:-) egyebkent mar 20 eves lanyokat is leasszonyoznak siman…:-) Az olaszok Kareszt azonnal atkereszteltek volna Carlo-va.

  2. Kareszt leginkabb Karoli-nak ejtik, de van, hogy nagy ritkan maga vallalja be a Carlost, mint anno a Charles-t Angliaban, amit szinten utalt :-#
    Engem mindig Senoritaznak, pedig ott van Dani az olemben, Karesz meg az oldalamon, es lehetnek Senora is, mint a tobbi ferjes no ;) Engem sem zavar mar, hogy Beroznak, inkabb vicces, Karesz mar inkabb gondolkozik egy uj neven :DD

  3. engem még itthon se értenek néhányan, de sosem értem miért?
    pedig ah nem is néma;)))
    JAj azok a Starbucksos poharak….

  4. ez jooo :D
    na en ezert vagyok Greta kulfoldon, es Hajni otthon ;) egyszer elkezdtem magyarazni a Hajnalkat, de a tekintetekbol itelve inkabb nem kellett volna az energiat raforditani. azota nem magyarazkodom. mindig mondom a szuleimnek, hogy milyen halas vagyok a ket nevemert ;)

  5. Nemzetkozi, de ok a ‘V’-t akkor is Bnek ejtik. Minden esetben :) Szoval legjobb esetben is Bera vagyok :) talan egyszer Berry is leszek :)
    Gondoltam egyebkent, hogy a Hajnalkat sem kepesek kimondani, meg jo, hogy tenyleg van talonban egy masik neved ;)

  6. Hahaha, ez vicces! Nekunk is hasonlo a tapasztalat, bar az Eszter nev letezik angolul, csak a spelling mas, ugyhogy a poharra altalaban “Esther” vagy”Ester” kerul. Viszont Balazs neve komoly fejtorest okoz, van amikor van energiaja elbetuzni, de a kiejtes akkor is altaban gondot okoz..szoval, tudjuk, az o kaveja van kesz, ha vmi erthetetlen nevu vkit hivnak..de az is megtortent mar, hogy miutan 5dszorre probalta lebetuzni a nevet, frusztraciojaban csak annyit mondott “just call me Joe”:))

  7. Itt a Verat, Kareszt, sot meg a Karolyt is ki tudjak ejteni, de sokan lustak es inkabb olaszositjak az idegen neveket. Hajni/Hajnalka sem okozna gondot egy olasznak, foleg egy toszkannak, mert ok ott is ejtik a H hangot, ahol nem kene :-) , de val.szinuleg Alba-ra atolaszositanak. Itt inkabb megkeresik az olasz ” megfelelojet”, nem neveznek el maskepp. Az Ildikot ki tudjak ejteni gond nelkul, de nekik furcsa, mert az o-vegu nevek alt.ban ferfi nevek, ezert az elejen magyarazkodni kell…

  8. Ugy tunik, nekem nagy szerencsem van a Liviaval. :) Elso hallasra altalaban nem ertik, de aztan csak annyit mondok, hogy “like Olivia, without O”… es onnantol minden oke. :)
    A Karesze valoban kemeny dio, talan erdemes lenne elgondolkodni egy masik neven, amit szivesen hasznalna kulfoldon…

    +egy vicces dolog: a keresztfiam vezetekneve Fukker… sokat gondolkodik, mit csinalna, ha kulfoldon elne… ;))) Neki megis csak a vezetekneverol van szo…

    Puszi nektek es csaladnak is! Most anyukadek vannak nalatok, ugye?

  9. Én meg csak Naomi vagyok, és mindig viccelődnek a Campbell-lel:DD, de voltam már No-Amy is:D
    Érdekes az írek a Gábort még elég normálisan ki tudják ejteni.

  10. Rendesek az olaszok ilyen szempontbol, hogy nem nevezik at az embert, inkabb olaszositjak :)) Ma Vera-t mondtam es Ada lett a poharamra irva – maradok tehat a Beranal :D
    Livia, gondoltam is rad, hogy en is az Oliviabol vezetnem le a te esetedben es ugy tuti nincs gond :) A keresztfiad nagyon nem lenne egyszeru helyzetben a nevevel ;)
    Az angolszaszok egyebkent en is ugy tapasztaltam, hogy nagyobb erofeszitest tesznek annak erdekeben, hogy ugy hivjak az embert, ahogy az megszokta es szereti es azt helyesen is ejtsek ki, amennyire lehetseges :) a vezeteknevemet mar senki nem erti, plane, hogy gorog eredetu ;) Kiejteni ki tudjak, csak leirni nem.

  11. Nem kell ehhez külföldön élni! :) Nekem Pelech a vezetéknevem, ezt általában senki nem tudja leírni, ezért ha nem fontos, mondani szoktam, hogy legyen inkább Kovácsné. Na, ezzel rajtam kívül másnak nincs gondja. :)
    Ja, egyébként a Magdalena-t az olasz Maddalena miatt választottam, csak két d-vel nem tetszik.

    Firenze, de jó, hogy írtad, hogy a toszkánok huhognak. Épp ma hallgattam egy olaszt angolul beszélni és csodálkoztam, hogy mindenhol h-ázik, ahol nem kéne. Más olaszok meg épp, hogy nem tudják kiejteni a h-t, nekik a hotel otel.

  12. Pingback: Santorisa – nev dolog | Living here and there

  13. Pingback: Santorisa – nev dolog | Living here and there

Leave a Reply

