Mini Chocolate Cakes with Raspberry on top

Hozzavalok:

200g feldarabolt vaj

200g min. 70%os etcsokolade, szinten feldarabolva

2 kk instant kave (en ezt elhagytam)

1tk vanilla kivonat

3 tojas

200g cukor

115g liszt

1kk sutopor

30g cukrozatlan kakaopor

friss malnaszemek a disziteshez

Csokiontethez: 125ml tejszin es 150gr 70%os etcsoki

1.Bekapcsoljuk a sutot 160fokra es kivajazunk egy 20×30 lapos vekonyfalu tepsit.

2.A vajat megolvasztjuk a csokival, amihez hozzaadjuk a vaniliat es 60ml vizet.

3.Kezi mixszerrel felverjuk a tojasokat a cukorral, majd hozzaforgatjuk a kihult csokolades masszat. Vegul hozzaadagoljuk a kk sutoporral elkevert lisztet es kakaoport.

4.Beleontjuk a tepsibe es 35-40percig sutjuk, mig mar nem ragad a villahoz.

5.Ezutan kivesszuk, kicsit hulni hagyjuk, majd kiforditjuk a tepsibol es en fogtam egy csillag- meg egy szivalaku format es kivagtam belole a karacsonyi hangulatu kis sutiket :) 6.Ezeket szepen elhelyezzuk talcan, majd raontjuk a megolvasztott csokimasszat es rahelyezzuk a malnaszemeket. En mandulapehelyhekkel szortam meg meg, de nem muszaj :)

A masik malnas sutihez megvettem az elorekesz kelttesztabol keszult ureges ‘kelyheket’ (nem tudom, hogy mi a rendes nevuk ezeknek?) es felvert tejszinbe kevert malnaval es egy kis vaniliascukor keverekkel megtoltottem oket. Ezt legkozelebb ugy fogom fokozni, hogy ricottaba vagy mascarponebe keverem a malnakat es azzal toltom meg :)

Ezzel bucsuzom mostmar en is, es kivanok Mindenkinek nagyon kellemes unnepeket!

2 thoughts on “Mini Chocolate Cakes with Raspberry on top

  1. Szia! B.U.É.K Nektek! Méghogy nem olvassa senki, ill. nem tud róla senki, hogy itt fut tovább a blog… :)) Látod, én is idekeveredtem, pedig nem vagyok rendszeres blogolód, még levél írásra sem jut időm. De hát véletlenek nincsenek. :) Nagyon tetszik a recepted, szeretném megcsinálni/kipróbálni és lenne egy kérdésem. A vaj, tea vaj? VAgy jó a margarin? és még egy a vanilía kivonat mit takar pontosan? vanília aroma? vagy? Puszi

  2. Szia Heli! orulok, hogy itt latlak :-) Remelem jol telt a Szilveszter! Nektek is nagyon boldog uj esztendot kivanunk!
    A vaj lehet sima Rama sutomargarin! A vanilia lehet igazi vaniliabol kikapart vanilia, vagy kaphato (legalabbis is itt) kis uvegcseben vanilia kivonat is, de sima vaniliascukorral is helyettesitheto :-) puszi

Leave a Reply

