Warm brownie puddings with Bailey’s

Ez az edes forro brownie pudding recept ismet kedvenc szakacskonyvembol szarmazik, apro valtoztatassal ;) (Ha ‘sima’ brownies keszitek, akkor EZ az egyik kedvenc receptem, ami alapjan szoktam kesziteni.)

Hozzavalok 4 szemelyre:

120g jominosegu etcsokolade

125g vaj

4tojas

220g cukor (en fele barna, fele feheret tettem bele)

20ml Bailey’s (eredetileg Amaretto volt a receptben, de nekunk az nem volt itthon es Bailey’s-zel is isteni!)

75g liszt

fel tk sutopor

50g kakaopor

+ vanilia fagyi v tejszin & eper/malna/ribizli dzsem a talalashoz

Bekapcsolom a sutot 180fokra es kivajazok negy hoallo edenyt (en muzlistal meretut hasznaltam – volt is aggodalom, hogy birja-e a hot majd, mert meg nem volt kiprobalva ;-) de eleg vastag volt a fala es birta a forrosagot a sutoben :)

Megolvasztom a csokoladet es vajat, majd felreteszem. A tojasokat robotgeppel habosra verem a cukorral egyutt. Ehhez lassan hozzaontom a megolvadt csokoladet, a Bailey’s-t es a sutoporral osszekevert lisztet, majd a kakaoport. Ezutan szetosztjuk a negy talkaban es betesszuk a sutobe 20-25 percre. Nekem eleg volt a 20perc, mert a mostani sutonk nagyon erosen sut. A lenyeg, hogy a kozepe kicsit ‘kerges lesz’ es hagyja kifolyni a csokolades baileyses masszat :) Ezt lehutjuk egy kis vanilia fagyival es eperdzsemmel, de kinek mi jon be, lehet ra siman tejszint is tenni es meg plusz csokiontetet, ahogy a konyv is ajanlja. Nekem az mar tul ‘gej’ lett volna.

Leave a Reply

