Chicken & Coconut curry

Az alabbi curry (fuszeres indiai v del-azsiai egytaletel) ma ebedre keszult, igy friss az elmeny es mivel Dani meg mindig alszik, leirom gyorsan :) Ha valaki szereti az indiai izeket, akkor ez tuti be fog jonni. Gyorsan elkeszitheto recepteket jegyzek le, mert Dani mellett nekem sincs sok idom fozni, csak mig alszik ;) Viszont finomakat es nem-mindennapiakat nagyon szeretunk enni hetkoznap is :) Nagyon gyakran keszitek ebedre indiait, mas azsiai mellett, kulonosen telen. Talan a hideg miatt meg jobban esnek a fuszeres forro izek. A Chicken Tikka Massala, vagy Chicken Korma nagy kedvenc korunkben, de ezuttal vmi ujjal probalkoztam kedvenc szakacskonyvembol, ‘Valli Little 5 of the best delicious’, amire meg egy Seoul-i konyvesboltban tettem szert. Legkulonlegesebb eteleink talan ebbol a konyvbol kerulnek ki elsosorban, amiket gyakran aztan tovabb modositok, igy minden alkalommal kicsit mas :)

Nem tudom ki hogy van vele, de en anno nem nagyon talaltam el a kulonbozo azsiai konyhak izvilagat, mig egyszer csak ki nem koltoztunk mi magunk is. Ott annyi, de annyi fele azsiai konyhaval talalkoztunk, hogy szep lassan szinte mindegyik konyha izvilaga belopta magat a szivembe es izlelobimboimba es azota sokkal egyszerubbnek tunik az elkeszitesuk is. Csak a megfelelo fuszerek es szoszok szuksegesek, amiket ma mar konnyen be lehet szerezni mindenutt.

Chicken & Coconut curry

Szukseges hozzavalok (4adaghoz):

120ml sojaszosz

2ek orolt komeny

4ek curry paste

1ek orolt kurkuma

2 gerezd atpaszirozott fokhagyma

5ek edes chilli szosz

3-4 csepp citrom

4 csirkemellfile felkockazva

6ek crunchy peanut butter

300ml kokusztej

friss koriander (nekem csak frissen orolt volt most)

Koretnek: coconut rice

Egy nagyobb talban osszeontjuk a szojaszoszt, komenyt, curry pastet, kurkumat, edes chilli szoszt es a par csepp citromot, amibe aztan beletesszuk a felkockazott csirkemellett es jopar orara a hutobe helyezzuk marinalodni. Nekem mivel ennyi idom nem volt, csak felorat hagytam ‘azni’ es igy is isteni lett.

Kozben elkeszitettem hozza a rizst. Ket pohar basmati rizst megfuttattam pici olajon, 2-3 szem kardamonnal es szegfuszeggel. Majd felontottem 100ml kokusztejjel (1doboz kokusztej altalaban 400ml, igy pont jol jon ki a fozeshez, mivel az egeszet elhasznaljuk), es meg annyi vizzel, hogy a rizst ketszeresen lepje el. Takarek langon szepen pergosre foztem a rizst es felretettem.

Egy labasban pedig feltettem a marinalt csirket a crunchy mogyorokremmel es 300ml kokusztejjel, es lassu langon 20-30perc alatt osszefoztem, neha-neha megkevergetve, mig a hus at nem fott teljesen. y ya esta :) Ennyi az egesz! A vegen oroltem a tetejere egy kis koriandert es keszen is voltam :)) Amit meg ajanlanek barmilyen indiai curry melle, az a MANGO CHUTNEY. Isteni izbomba :))

Leave a Reply

