Marcipanos meggyes torta

Hozzavalok a teszathoz: 175g liszt, 2 ek cukor, 1 tojas, 125g hideg vaj, csipetnyi so

Pite toltelekhez: 250-300g magozott meggy, 200g marcipan, 1 fel citrom leve, 3 tojas, 2,5 dl tejfol vagy suru kremes joghurt (gorog joghurtot hasznaltam), 1 ek cukor, 1 zacsko vanilias cukor, tetejere mandula szeletek

1.Osszedolgozom a lisztet, cukrot, vajat, csipetnyi sot es tojast robotgeppel v kezzel. Majd egy 25cm atmeroju piteformaba kezzel szepen bele egyengetem es beteszem a hutobe fel orara.

2.Kozben elokeszitem a tolteleket.

3.Lereszerelem a marcipant nagylyuku reszelon. Kifacsarom a fel citrom levet. Felteszem oket.

4.Egy talban osszekeverem a tojasokat, joghurtot, vanilias cukrot es cukrot.

5.Bekapcsolom a sutot 200 fokra es az elomelegitett sutobe beteszem a pitetesztat 15 percre. Kicsit villaval megbokottem, hogy ne puposodjon fel a forro sutoben. Ha kesz, kiveszem es rateszem a marcipan reteget, amit meglocsolok a citrom levelel. Ezen szetteritem a kimagozott meggyek (en befotett hasznaltam) es vegul raontom a joghurtos kevereket. Megszorom a mandula pelyhekkel es mar tolom is be a sutobe 30-40 percre. Az en sutomnek 40 perc kellett es picit meg is csipte a tetejet, attol ilyen szep aranybarna :-) Szerintem nagyon egyszeru elkesziteni es gyorsan megvan. Frissen is finom, de beteve hutobe masnap reggel egy bogre tejes kave melle is isteni :-))

9 thoughts on “Marcipanos meggyes torta

  1. hu, de féltem, hogy ez a recept eltűnt az éterben a régi bloggal..emlékeztem én, hogy nagyon szeretném megcsinálni:) végre vettem ma piteformát, úgyhogy a hétvégi süti ez lesz!

  2. köszi, már néztem:) na, és be is kell számolnom a meggyes süti 1. sikeréről!! percek alatt elfogyott, mindenki odavolt érte (én is nagyonnagyon:))) a marcipán isteni benne..1 kanállal több cukrot tettem bele, mert fagyasztott meggyet használtam és az savasnyúbb, mint a befőtt. ma következik a 2. kör:) jaaa, és írok most már normális emilt is, csak nem most, amikor fél kézzel pötyögök a gépen, mert a másik vállamat elfoglalja egy Bazsi fej:)

  3. észrevétel: megsütöttem tegnap is, mert vendégek jöttek:) most is fini lett, de a szombati jobb volt, amikor fagyasztott meggyből készítettem. mert az sokkal savanyúbb volt, igazibb volt az íze, mint a befőttnek.

  4. Pingback: Mandulas szilvatorta csokidarabkakkal | Living here and there

  5. Én is örülök, hogy nem lett az enyészeté ez a recept, az egyik kedvencem, mindenki nagyon imádja a közeli – tágabb családban, a szilvás-csokisat is tervezem kipróbálni!

  6. Nem mennek enyeszetbe a receptek, ez sem, csak elerheto finom marcipan es meggy hianyaban nem keszitem mar ezt a sutit, de tenyleg mindenki szereti, aki kiprobalta mar. A szilvas is nagyon finom, akiknek keszitettem mind kerte a receptet is ;)

  7. Pingback: Mandulas szilvatorta csokidarabkakkal | Soulful Living

Leave a Reply

