Joulupukki

Danival delelott szoktunk pakolni, mert akkor meg van deru es jokedv hozza :-) Delutanra mindig `elcsuggedem`, hogy hiaba pakoltunk ossze par zacskoval es dobozzal, semmi nem latszodik belole, ugyanannyinak tunik a pakolnivalo :( Delutan mar azt varom, hogy Karesz hazaerjen es megnyugtasson, hogy `lesz ez meg jobb`, meg, hogy `eleg az a 15nap, amibol 2 hetvege van`, hozzateszem programokkal, hiszen ket het es elmegyunk, az itteni baratainkat hatrahagyvan, ami mit szepitsek, rohadt nehez! De ez tudtuk, hogy ezzel jar…

Na de, hogy gondolatom ne feledjem…a reggeli pakolas kozepette, mig Dani ult a szekeben, tekergetve kis fejet, en pakoltam a baba kellekeket, s kozben eszembejutott egy regi kedves finn dal. A Joulupukki (mikulas) dalocska. 1993ban toltottunk egy jo hetet Finnorszagban  a korussal, ezt a dalt pedig ott tanitottak meg nekunk. Annyira kedves dallama es `pattogos` nyelvezete van, hogy nem tudtam elfelejteni meg igy jo 15 ev tavlatabol sem. Azt nem tudom miert jutott eszembe most, de egyebkent is sokszor dudolgatom. Daninak azonban most enekeltem eloszor, s mivel nem emlekeztem a szovegere vegig, igy rakerestem az interneten es megtalaltam! Tok nagy boldogsag volt. Azota ezt enekelgetem manonak biztos irto nevetseges kiejetessel, de jol pattogtatom a nyelvet, nem hiaba ultem 2 evet a finn csapat mellett az IBMnel :DDD

Szoval olyan `kenyszer cselekvesek` ezek neha, mint annak idejen pl. a hutotakaritas statisztika szigorlat elott :)))

Na de jojjon a dal, ami ugy a fejembe ragadt :D

JOULUPUKKI

1. Joulupukki, joulupukki,

valkoparta, vanha ukki,

eikö taakka paina selkää?

Käypä tänne, emme pelkää!

Oothan meille vanha tuttu,

puuhkalakki, karvanuttu.

Tääl on myöskin kiltit lapset,

kirkassilmät, silkohapset.

2. Joulupukki, joulupukki,

valkoparta, vanha ukki,

vietä iltaa joukossamme

täällä meidän riemunamme.

Tervetullut meille aina,

käypä tänne, puuta paina—

tai jos leikkiin tahdot tulla,

kahta hauskempaa on sulla!

Leave a Reply

