Uramaki – reverse maki roll

in the making of sushi2008as post

Mar regota ki akartuk probalni a sajat keszitesu sushi makikat, de mivel itt mindenhol lehet kapni es en legalabb hetente 1x eszem, nem volt akkora a motivacio. Viszont ebben a hosegben nem kivantunk semmi meleget es mivel volt hozza mindenunk, igy hozzalattam. Igy utolag is azt mondom, nagyon jo moka volt. Meghozta a kedvem, hogy maskor is keszitsunk home made makikat, mert azonkivul, hogy nagyon finom lett, meg elmeny is az elkeszitese :) Fustolt lacazzal, avokadoval, uborkaval es almaval izesitettuk, vmint piritott szezammaggal.

A koreai nori (piritott-sos hinarlevel) a legtokeletesebb hozza. Annak idejen egy kozel 10 eve Japanban elo ismerosunk hivta fel ra a figyelmunket, hogy a japanok is `mind` megorulnek a koreai noriert, mert allitolag a koreai finomabb, mint a sajatjuk. Ittjartakor, nem viccelek, egy hatalmas borondot kizarolag csak koreai norival tomott meg es vitt haza magaval Tokyoba :DDD Azt mondta, mindenkinek ezt adja ajandekba, mert ez kincset er :DDD

Egyebkent a koreaiaknak is van `sushija` csak Kim Bab-nak hivjak es nem tesznek bele nyers halat, hanem tojast, repat, `savanyitott` retket, kimchit, uborkat, szezammagot, daralt marhahust, rakrudacskat es esetleg sajtot. Finom az is egyebkent. Olyan ez nekik, mint europainak a szendvics, mindenhova azt viszik magukkal es eszik. Egy koreai piknik elmaradhatatlan eleme. Viszont nekem megis jobban bejon a japan sushi.

Egyetlen nagyon fontos kellekunk hianyzott az elkesziteshez, az pedig a nagyon eles kes, amivel el lehet gyonyoruen vagni a roll-okat, anelkul, hogy szaggatnank es trancsiroznank a norit es a tolteleket kozben. Emiatt a kiforditott makik sikerultek latvanyra jobban :) Izre mindketto isteni volt :)

Meg kivalo tartot is lehet hozza kapni :)

3 thoughts on “Uramaki – reverse maki roll

  1. szezámmagos :D de jó, ilyet még nem ettem :) biztos finom :)
    érdekes, a vőlegényem nem engedte, hogy kimből csináljam…mondjuk lehet, az állaga nem lett volna megfelelő, nem az íze. de én is imádom egyébként, én azt a tv előtt szoktam nassolni :D persze mióta tudom, hogy magas a jódtartalma, azóta csak mértékkel. tényleg a kés az nekem is nagy probléma volt! na lehet akkor legközelebb én is kifordítom :)

  2. A kiforditott nalam a slager :) Imadom szezammaggal. Meg lazaccal, meg almaval, meg avokadoval, meg kremsajttal…stb :)) Seoulban a Californian Roll Sushi barba jartunk mindig, Sinchonba! Ott adjak a legjobb es legeszmeletlenebb roll-okat! Hihetetlen variacok, es hihetetlen latvany! Egyszer ki kell nektek is probalni, ha meg nem voltatok!
    Egyebkent hogy erted azt, hogy nem nori-bol keszited a sushit? mibol masbol? A koreai nori a legjobb, meg a japanok szerint is ;) Ide igaz nem Koreabol jon, hanem ‘made in Japan’ nori van, de jo :) A legszebbek azok voltak, amiket a szuloknek keszitettem, pont egy eve ilyenkor :)) https://sunnywalk64.wordpress.com/2010/02/05/sushi-a-szuloknek/

  3. Hű ez tényleg szép :) remélem, majd összejön nekem is. a vőlegényem állítólag profi benne, majd legközelebb együtt csináljuk és akkor talán sikerül elsajátítanom.

    Hát azt értem alatta, hogy…a sós norit azt mi kimnek hívjuk, mert koreában általában sós a nori. ami meg nem sós, az a nori. és norit használtam a sushihoz, mert Tae yong azt ajánlotta. volt itthon kim is, de direkt vennem kellett norit, mert szerinte a kim nem jó a sushihoz. de nem tudom, hogy a só, vagy az állaga miatt nem akarta végülis.

Leave a Reply

