Autoszerviz Koreaban

Ma delutan hazafele jovet megalltunk 1 percre kb. 5-6 km-re a lakasunktol egy buddhista templom bejaratanal. Harman voltunk Danival es Veraval. Majd amikor ismet beulunk, hogy induljunk, nem akar indulni az auto. Korabban mar eljatszotta ezt egyszer, meg decemberben, de azota nem tortent ilyesmi. Viszont mar regota sejtettem, hogy valami zarlat lehet vhol, mivel a fordulatszmmero nem mindig mukodott. Mindenesetre nem adtam komoly jelentoseget ennek a problemanak. Eddig legalabbis…

Szoval nem indul a kocsi, Dani meg hatul alszik az autosulesben. Mit csinaljunk? 5.15pm van, szombat delutan. Gyorsan fogtam egy taxit, amivel Veraek hazamentek. Kozben hivtam egy koreaiul tudo ismerosomet, hogy segitsen telefonon valamit intezni. Nagy nehezen beazonositottuk, hol vagyok es maris hivtuk a biztositotarsasagomat, aki ertem kuldott egy automentot. Itt ez igy szokas.

30 percen belul meg is erkezett az automento. Elmondtam neki, hogy az akkumlator test kabele valoszinuleg zarlatos (kezzel-labbal), mondta ok elvisz egy szervizbe. Mar vontatjak is a kocsit. (Eletemben nem jartam meg igy, hogy ugy lerobban egy auto alattam, hogy azt vontatni kene.)

Megerkeztunk a szervizbe. Ott is eloadom, hogy mi a baj. Mar szedik is le a kabelt, miutan konstataljak, hogy jol sejtem mi a gond. Mondjak, hogy Lanos testkabelt csak szettben lehet kapni, vagyis nem csak a hibas szakaszt kene kicserelni, hanem az egeszet akkor, ami joval dragabb is. Viszont ha jo nekem, akkor a Hyundai Sonata test kabele szinten jo hozza es az olcsobb is. Mondtam persze hogy jo, igy meg is rendeltek telefonon az autos boltbol.

Kozben megittam egy kavet az auto szerelokkel (amire meghivtak) es kb. 15 perc mulva a motoros futar mar meg is erkezett a megrendelt kabellel.

Egy kis szereles kovetkezett, majd a megkonnyebbules, hogy poccre indul a kocsi :-)

Nagyon megorultem neki. :-)

Mindez a mutatvany egy szuk 2 ora alatt lezajlott es mar roboghattam is haza, es szerintem meg sokba se kerult kb. 9000Ft-ot fizettem az egeszert. Ja es azota a fordulatszammero is jol mukodik. :-)

Ami ebbol kiderul:

2 ora eleg kitalalni azt, hogy hol robbantam le, elszalitsanak trailerrel, kideritsek mi a baja a kocsinak, leszallitsak a szukseges alkatreszt, kavezzunk egyet es hogy megjavitsak a kocsit – mindez szombat delutan, helyi nyelvismeret nelkul.

Ezt probalja utanam csinalni vki otthon :-)) Nem hinnem, hogy mindez ilyen rugalmasan, gyorsan es hatekonyan zajlott volna le…

Leave a Reply

