Ujabb japan gasztronomiai elvezet :)

Mig el nem felejtem leirom a mai ebed procedurajat, bele is kezdem maris :)
Ket nagyfonok kihivott otunket ebedelni egy nem messze levo japan etterembe.

Mindenkinek egy szimpla 10ezer forint erteku lunch menut rendeltek. Sokaltam ugyan az arat, de gondoltam Dogokban vagyunk, es ilyenkor ugy sem mi, hanem a ceg fizeti. Teny, hogy a japan ettermek altalaban veve is dragabbak. Mint kozben kiderult, az egy szemelyes menu boven eleg lett volna 2-3 ember szamara is, annyira boseges volt a 10 egymas utani fogas!
Erdekes volt a set-up is. Igazi autentikus, gyonyoru dekoracioval rendelkezo japan etterem volt, elszeparalt godros helysegekkel. Godros annyit tesz, hogy ahogy belep az ember, azt hinne a foldre ul le – ami igaz is – azonban az asztal alatt kivajt resz van, igy gyakorlatilag log az ember laba. Vagyis mintha egy foldbe sullyesztett asztalnal ennel :) Jopofa. Eloszor ettem ilyennel.
Inditottunk rogton egy kis salataval es egy kis talban tojaspurevel? vagy mi volt, amiben szerintem sutotokot rejtettek el. Finom volt. Utana hatalmas talon elenk raktak egy csomo fajta nyers halat: flatfish, salmon, tuna, squid es ha megeroltetem magam sem tudom mit meg.
Magyar szokincsem tengeri gyumolcsok teren meg mindig elegge limitalt ;)
Ezutan jott egy kis leves, vmint parolt gombak, amik sajnos agyon borsozottak, igy szamomra erosek voltak.
Kozben kierkezett egy ujabb tal, amin polip es vmi masik narancssarga nyalkas, csigara hasonlito halfajta volt meg. Megkostoltam es komolyan ugy ereztem magam, mint az Amazing Race jatekosai, amikor helyi specialitasok kell kiprobalniuk tobb-kevesebb sikerrel es gusztussal.
Ezutan jott egy isteni lazac steak, hagymas feltettel – ez volt a levesen kivul az egyetlen, ami nem nyers volt. Ekkor mar valoban azt hittem vege van a terulj-terulj asztalkamnak, de ezutan erkezett meg csak a sushi tal. Nemsokra ra pedig rizs, amin kaviar es hagyma, meg meg vmi edeskes dolog volt es melle meg egy leves.
Isteni lett volna, ha nem vagyok mar annyira tele, mint egy vizilo. Ezutan meg mindig hoztak vmi isteni finom pici rantott halfelet, amit csak desszert/csokolade halnak nevezett az egyik kollegam. Valoban nagyon kulonleges edeskes ize volt.
A vegen pedig meg kaptunk egy isteni bogre apricot teat es gyumolcsot.
Ergo: ennyi penzert ennyi kulonleges tengeri herkentyut talan meg Mo-on sem ehettem volna, mivel ott eleve kuriozum. Itt ugyan nem az, de akkor is draga, viszont isteni es valoban friss!
Az is biztos, hogy annyi nyers halat toltam ma magamba, hogy egy jol megtermett akvarium is megirigyelne! (Es ma vegre a kollegaim is lattak enni, ugy igazan, emberesen – eddig ugyanis ketkedtek benne ;)
Ez kb. regen a magyar halfogyasztasom eves atlaganak felelt volna meg. Omega 3ban tehat tutira nem szenvedek mar hianyt!Tudom nem volt egy professzionalis gasztronomiai leiras, viszont annal inkabb lelkes es laikus beszamolo :)

Ui: Ma azt mondtak, ugy hasznalom a palcikat, mint egy igazi koreai ;) Nem baj, hogy nem tudjak, hogy mar 8 eve hasznalok palcikat es szerintem mit sem valtozott a fogasi modszerem. Nem tokeletes, de tokeletesen tudok vele enni :) Igaz, ma fapalcikaval ettunk, mivel japan etteremben voltunk, amivel lenyegesebben egyszerubb, mint koreai fempalcikakkal.
Remelem masnak is meghoztam a kedvet egy kis japan konyhara!

Leave a Reply

