Babel

Reggel 6 óra. Felkelünk. Magyarul dünnyögök Kareszhoz.

6:50kor felszállunk egy koreai sofőr vezette buszra, ahol filippínek, indiaiak, egy thai és egy vietnámi srác utazik velünk együtt. Odaköszönünk mindenkinek angolul…

Beerünk a céghez. Koreaiul elköszönünk a sofőrtől (this is as far as my korean knowledge goes;), felmegyek a 20. emeletre, ahol rajtam kívűl mindenki koreai. Kb. délig koreain kívűl mást nem hallok, kivéve ha én megszólalok angolul.

Dél…Lent a kantínban koreaiakon kívűl a már fentebb felsorolt nemzetek, vmint néhány német vizitor, amerikai és brit kliensek vannak. Teljes bábeli káosz …

Visszamegyek a 20.ra, ahol ismét koreai nyelvet hallok némi megszakítással, amikor vagy Karesz chatel rám magyarul, vagy vmelyik kollégám angolul. Mindeközben én éppen egy teljesen más régió feltérképezésével foglalkozom, ami nem Ázsia…

Este vacsorára vagyunk hivatalosak indiai barátainkkal. Rajtunk kívűl 20 indiai, akik 12 különböző nyelvjárásban beszélnek egymással, néha egy-egy angol szót beiktatva a tisztázások végett.

Este 10 óra. Hazaértünk! Újra magyarul beszélünk!

2 thoughts on “Babel

  1. Szeretem az ilyen bábeli nyelvzavaros szituációkat. :) Nálunk is elő szokott ez gyakran fordulni. :) Én ilyen nyelvi bábeli közegben érzem magam igazán jól!

  2. Igy vagyok vele en is :)) Csak mig az europai nyelvek legalabb ismerosen csengenek, addig a sok ‘zurzavarosnak tuno’ azsiai kozel sem, ez az ami pikanteriat adott a dolognak :))

Leave a Reply

