…és véletlenek valóban nincsenek

Koreaba koltozesunk utan ket honappal jartunk Hong Kongban, ahol a hatalmas bronz Tian Tan Buddha szobornal vmi engem is megerintett, amit a szamos gyonyoru koreai buddha templom es korulottuk lengo hihetetlen nyugalom es hangulat csak tovabb fokozta erdeklodesemet, hogy megismerkedjem a buddhizmus alapjaival, egyszeruen mert erdekelt, mert kezzel foghato volt korulottunk a jelenlete, a szelleme, az uzenetei es szerettem volna tobbet megtudni. Megvettem tehat egy nagy konyvet, ami a Buddhizmusrol meselt altalanossagban, amivel megnyitottam egy kaput… ekkor tortent a kovetkezo jelenet:
5:56pm sűvítő jeges szél…
6:03pm száraz californiai vörösbor leemelése a polcról, majd indulás a magyar talalkozóra…
6:12pm metróra felszállás…
7:12pm 14 metrómegállóval később leszállás… mozgólépcsőn haladunk a kijárat felé… előttünk egy európainak tűnő buddhista szerzetes halad… még van időnk, hogy odaérjünk… kint minuszok röpködnek… közeledünk a kijárathoz, s ekkor megfordul a szerzetes… ránk néz, majd megszólal magyarul!!

Véletlenek nincsenek. Azt hiszem soha nem is hittem bennük. Ez a rövid törtenet is csak újabb igazolása volt számomra, amit az élettől tanultam, ha az ember érdeklődése elindul egy úton, kinyilik valami új dolog felé, a válaszok útközben érik az embert…folyamatosan, mert bevonzzuk őket! Csak a kérdést kell megfelelően feltennünk és a válasz jön rá magától!

Leave a Reply

