Hazalatogatas

Már csak pár nap és megyek haza. Kicsit fura érzés. Nem azért, mintha olyan régóta lennénk kint, hiszen ez még csak az 5. hónap, hanem mert ez az első alkalom, hogy úgy megyek haza nincs honvágyam. Nem is volt az elmúlt pár hónap alatt. Félreértés megint ne essék, a családnak és barátoknak nagyon örülök, azonban szivesebben látnám őket itt, mint, hogy mi menjünk haza. Egyszerűen más az ország, Korea, ahol jelenleg élünk és ez a másság az, ami vonz, megfog és itt tart. Persze ha hazaérek gondolom jó érzés lesz az ismerős helyeken végigmenni, újra anyanyelvem hangját hallani az utcán, és egyáltalán olyan nyelvet, amit értek ;). A tudat azonban, hogy 4 hét múlva újra visszajövünk megnyugtat. Biztos van olyan, aki ezt a fajta őszinteségemet nem érti, de sok összetevője van annak, hogy miért érzek így…
Még kijövetelünk előtt egyik kedves barátnőm adott egy kis faládikát, amibe nagy gondosan beletett vagy 50 felgöngyölített idézetet, azzal a megjegyzéssel, ha bármikor rámtörne a honvágy, csak vegyek ki belőle egyet és olvassam el. Nagyon örültem ennek a kis ajándéknak és gondoltam magamban igen hamar kifog a ládika ürülni…hát nem így történt. Bár igaz, az első napon kinyitottam és elolvastam belőle egyet. Ez mégis inkább a kíváncsiságtól vezérelt tett volt. Azóta ott áll a polcon, érintetlenül. Legszivesebben persze kibontanám az összeset, csak mert izgat, hogy mit rejtenek az idézetek, de ugyanakkor a kapott instrukciók miatt ezt nem teszem. Lehet, egyszer még jól jönnek. Az is lehet, hogy nem itt, hanem majd egyszer máshol. Ki tudja?
Az idézet, amit az első nap kibontottam a következő volt:
”Birtokba venni a napot nem elég, ha nem tudjuk másoknak is odaadni”
Talán ezzel a szép gondolattal együtt hazatérve mégis sikerül átadnom valami pozitívat és lélekemelőt, amit ezidáig tanultam és kaptam a koreai emberektől.

Leave a Reply

