Deoksugung Palotanal

A levegő izzik…35 fok árnyékban…75%-os a páratartalom…ülök a padon és szakad rólam a víz. pedig már 2x is bementem a mosdóba felfrissíteni magam és bevizezni a homlokom és tarkóm…a kapuban kapott kis prospektusssal legyezem magam és várom, hogy Karesz is visszatérjen a cicamosdásból…ebben az állapotomban ért az a megtisztelés, hogy interjút adjak! :) egy 12 év körüli koreai kisfiú lépett oda félve hozzám és megkérdezte, csinálhatna-e velem egy interjút? – körülnéztem és láttam nincs egyedül, vele volt még kb. 5-6 iskolás fiúcska és lányka…úgy tűnik ő volt a legbátrabb, aki odajött hozzám – rávágtam, hogy persze, kérdezzen bátran. Jöttek a kérdések: Mi a nevem? Honnan jöttem? Hogy tetszik Korea? Milyen okból vagyok itt és meddig maradok? mi a különbség Korea és a hazám között? mit tanácsolok, hogyan lehet a legkönnyebben megtanulni angolul? milyen irodalmat kedvelek?… A végén még természetesen elkattant egy kép is, mint egy ékes bizonyítéka annak, hogy valóban külföldivel készült az interjú:) és nevetgélve továbbmentek…

Az ‘interjú’ végére Karesz is visszaérkezett, így felkerekedtünk újból és körbejártuk a palotát.

Nagyon különleges élmény ezek a többszáz éves királyi paloták között mászkálni, miközben egy hipermodern város veszi körül őket. Az ember fel sem fogja míg bent sétálgat a palota udvarában…minden olyan nyugodt és különleges…

Leave a Reply

